עמוד:47

פעילות לסיכום הנושא סוציאליזם מומלץ לשוב ולקשר בין הסוציאליזם למיכון ותיעוש ( פרק . ( 3 א . ריענון – מה תוצאות התיעוש ? אילו בעיות הוא יצר ? ב . באילו אופנים נתן הסוציאליזם מענה לתוצאותיו של התיעוש ? ג . אילו בעיות נותרו ללא פתרון ? דגש פדגוגי שימוש בתרשים – מומלץ להתייחס לתרשים המופיע בסעיף , ובו חלוקה לשלושה שלבים מרכזיים בסוציאליזם . התרשים מסייע להבחין בין הרעיונות ולהבין את רצף האירועים . עזרה לתלמידים מתקשים מומלץ לרכז את הנתונים על שלושת שלבי הסוציאליזם בטבלה : בחנו את מידת הצלחתו של כל זרם אל מול המטרה הראשונית של הסוציאליזם : א . האם אחד הזרמים הצליח לממש את המטרה באופן מלא ? ב . איזה זרם הגיע לדעתכם להישגים הרבים ביותר בדרך למימוש המטרה ? אתגר לתלמידים מתעניינים המחיזו בהצגה או הציגו בסרטון מפגש דמיוני בין שלושה מנהיגים סוציאליסטים – רוברט אוון , קרל מארקס ופרדיננד לסל . תכננו מה יאמר כל אחד מהם וכיצד יקשה על האחרים . אפשר להתייחס גם להיבטים חזותיים ( כיצד כל דובר ייראה ומה תהיה שפת הגוף שלו . ( מומלץ לחלק לתלמידים קטעים מכתביהם של ההוגים כדי שהם שיכירו את כתיבתם באופן בלתי אמצעי , ולא יקראו רק סיכומים שלה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר