עמוד:46

. 1 כיצד משקפות המילים את הרעיונות שהתוו קרל מארקס ופרידריך אנגלס ? . 2 כיצד משקפות המילים את ההתארגנות שהתרחשה בעקבות הרעיונות ? . 3 מדוע הרעיונות והעשייה נחשבים "מהפכניים ? " לאחר קריאת המילים וניתוח המקור מומלץ להשמיע ביצוע של המנון "האינטרנציונל " בעברית . . 1 כיצד מעצימים הלחן של מילות השיר והביצוע שלו את התוכן של המילים ? כיצד הם ממחישים את הרעיונות המהפכניים ? . 2 שימו לב לתרגום חדש שכתב חיים חפר בשנות 80-ה של המאה : 20-ה קום עם עובד הרם דגליך מן השדה מן הסדנה כל הרעב שלום ולחם הוא אח אתך לאמונה עולם ישן עדי יסוד נחרימה מגב כפוף נפרק העול את עולמנו אז נקימה א-כלום אתמול - מחר הכל ! האחוה היא דגלנו וחרות לכל עם עם האינטרנציונל יעור ישגב אדם ! האחוה היא דגלנו וחרות לכל עם עם האינטרנציונל יעור ישגב אדם ! . 3 במה שונה הנוסח החדש מהנוסח המופיע בספר ? אתרו את ההבדלים ובדקו באשר לכל אחד מהם אם הוא משנה את המשמעות . . 4 מדוע לדעתכם בחר חיים חפר להשמיט מן "האינטרנציונל" את היסודות המהפכניים שהיו בו ? ג . מה מאפיין את הסוציאליזם הדמוקרטי ? . 1 מהו המתח המובנה בין חירות ( שהיא הבסיס לליברליזם ) לשוויון ( העומד ביסוד התפיסה הסוציאליסטית ?( האם שני הערכים האלה יכולים לדור בכפיפה אחת ? . 2 אילו מאפיינים של השלטון הדמוקרטי מאפשרים את שמירת זכויותיהם של הפועלים ? . 3 כיצד פעלו הסוציאל-דמוקרטים כדי למצות את המאפיינים האלה ? . 4 כיצד ביקשו הסוציאל-דמוקרטיים ליישב את הסתירה הנמצאת לכאורה בין חירות לשוויון ? האם לדעתכם הם הצליחו בכך ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר