עמוד:24

מיפוי הפרק א . בקשו מהתלמידים למפות את הסעיף הראשון של הפרק ב . רשמו על הלוח את ראשי הפרקים ג . בררו עם התלמידים מה רשימת הכותרות מלמדת אותם על ערכי הנאורות ד . בררו עם התלמידים באיזו מידה ראשי הפרקים שהם מיפו עולים בקנה אחד עם ההשערות שהם שיערו אשר למונח נאורות . הבניית תהליכי מטא-קוגניציה א . הסבירו לתלמידים את התהליך שערכתם ( מיפוי מושג ומיפוי פרק ) ב . הסבירו מדוע חשוב למפות מושגים ומדוע חשוב למפות פרק ( עמ' 7 במד"ל ) ג . הסבירו איזה תהליך ביצעתם במיפוי ד . אפשר לחלק לתלמידים כרטיס ניווט מתאים ה . המליצו לתלמידים למפות כל פרק לימוד שיקראו בספר . סעיף א : נושאים מרכזיים לדיון א . מיהם הוגי הנאורות ובאיזו סביבה פעלו ? . 1 בקשו מתלמידיכם לבחון מי היו הוגי הדעות של הנאורות . 2 אילו תכונות משותפות להוגי הנאורות ? . 3 נתחו את דיוקנאותיהם של הוגי הנאורות : אילו חפצים נלווים לדיוקנאות ההוגים ? מה אפשר ללמוד מכך ? . 4 ניתוח תמונה : בררו באמצעות התמונה "הסלון של מאדם ז'ופרן" ( עמ' ( 24 מיהם הוגי הנאורות . לאילו שכבות חברתיות הם היו עשויים להשתייך ? מה הם אהבו לעשות בשעות הפנאי ? . 5 בחנו את ההשערות שהתלמידים העלו . ב . מהם רעיונות הנאורות ? מדוע הם נחשבים רעיונות "נאורים ? " . 1 ניתוח מקור : קראו את הגדרתו של קאנט למונח "נאורות" ( עמ' : ( 26 לדעת קאנט , איזה ערך העמידה הנאורות במרכז הגותה ? כנגד איזו תפיסה יצא קאנט ? . 2 מדוע בחר קאנט להעמיד את החשיבה התבונית כערך המרכזי של חברת הנאורות ? . 3 הציגו על הלוח את המתח שיצר קאנט : תבוניות ( האדם יכול לפתור את בעיותיו בעצמו ) = האדם במרכז חוסר תבוניות ( האדם אינו מסוגל להשתמש בשכלו ללא הדרכה של אחר – כומר , מלך ) = האל ושליחיו במרכז . 4 הציגו את רעיונות הנאורות הנגזרים מתפיסת יסוד זו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר