עמוד:2

מבוא המדריך למורה שלפניכם מלווה את הספר מסורת ומודרנה בעת החדשה בתולדות העמים ובתולדות ישראל . הספר מיועד לתלמידים בכיתה י אשר לומדים לבחינת הבגרות ביחידה א ' בהיקף לימוד של 90 שעות . הספר סוקר את תולדות העמים ואת תולדות ישראל במאות 18-ה , 17-ה וה19- ובראשית המאה , 20-ה תוך הדגשת הזיקה בין ההיסטוריה היהודית להיסטוריה הכללית . במוקד הספר עומדות תופעות המודרנה . הספר נכתב על פי תכנית הלימודים החדשה לחמ"ד משנת תשע"א . בהתאם לתכנית הספר מחולק לשלוש יחידות : א . תופעות המודרנה : צמיחת המדינה הריכוזית ; רעיונות הנאורות ; המיכון והתיעוש ; התנועות האידאולוגיות המודרניות ( לאומיות , ליברליזם וסוציאליזם ;( ב . משברי המודרנה : מלחמת העולם הראשונה ; המשטרים הטוטליטריים ( קומוניזם , פשיזם ונאציזם ;( ג . התמודדות העם היהודי עם אתגרי המודרנה : מעמד היהודים בעת החדשה ; תהליכים דמוגרפיים , כלכליים וחברתיים ; תנועת ההשכלה היהודית ; תנועות וזרמים ; התעוררות הלאומיות היהודית המודרנית והתנועה הציונית . בתכנית הלימודים נושאי חובה ונושאי בחירה . להלן טבלה המתארת את אפשרויות הבחירה . שמות יחידות החובה כתובים באות מודגשת , ושמות יחידות הבחירה בקו תחתי . בסוגריים מצוינים מספרי הפרקים ויחידות-המשנה . לנוחותכם , בסוף המדריך למורה ( עמ' ( 120-117 מצורפת טבלה שנועדה להקל את התמצאות בספר ואת העבודה עמו בזיקה לתכנית הלימודים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר