עמוד:114

פעילות לסיכום הנושא זרמים ותנועות בתנועה הציונית א . ערכו קמפיין לזרמים הציוניים – חלקו את הכיתה לקבוצות על פי הזרמים בציונות . כל קבוצה תידרש להכין תעמולה המסבירה מדוע הדרך הציונית שמציע הזרם שלה היא הראויה ביותר . חשוב להדגיש שאין התלמידים מציגים את עמדתם שלהם , אלא עמדה של מישהו אחר ( התנסות שיש בה כדי לפתח אמפתיה היסטורית . ( ב . בתום מסע הפרסום קיימו הצבעה בכיתה : איזה זרם ציוני לדעתכם התאים במידה הרבה ביותר למציאות ששררה בחברת היהודים בסוף המאה 19-ה ובראשית המאה ? 20-ה ג . אפשר לבקש מהתלמידים המצביעים לנמק את בחירתם ; ד . איזה זרם הצליח לדעתכם לחזות את המציאות של מדינת ישראל כיום ולספק לה את המענה הטוב ביותר ? נמקו את בחירתכם . לסיכום נושא הזרמים בתנועה הציונית מומלץ להפנות את התלמידים למצגת : מגוון אידאולוגיות בלאומיות היהודית ד . ההתנגדות לציונות - נושאים מרכזיים לדיון א . מדוע קמו לציונות מתנגדים ? סעיף זה מתייחס להתנגדות לציונות . טיעוני המתנגדים היו עקביים , אך השתנו מעט בכל שלב בהתאם לנסיבות . פרק זה יעקוב אחר התפתחות זו . כדאי לסכם את המידע בטבלה : . 1 אילו טיעונים חזרו כנגד הציונות בשלבים השונים ? אילו טיעונים התחדשו ? . 2 כיצד אפשר להסביר את השימוש בטיעונים דומים ? כיצד אפשר להסביר את החידושים ? . 3 במה דומים הטיעונים של האורתודוקסים לטיעונים של היהודים המשתלבים והרפורמים ? כיצד הצליחה ההתנגדות לתנועה הציונית לקרב זרמים עוינים זה את זה ? . 4 מה מלמדת ההתנגדות לציונות על הישגיה של התנועה הציונית ועל מידת הצלחתה ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר