עמוד:100

פרק : 11 התעוררות הלאומיות היהודית המודרנית משך הוראה : 10 שעות הערה : פרק חובה . בשעת הצורך אפשר לקצר בהוראת הפרק ולהפחית בשעות ההוראה . חלוקת שעות מוצעת : פתיחה ( שעה ) הגורמים להתפתחות הלאומיות היהודית 3 ) שעות ) לאומיות יהודית שאינה ציונית 5 ) שעות ) סיכום ( שעה ) מוקד הוראה : ההתעוררות הלאומיות היהודית כתופעה מודרנית . הערה : על פי תכנית הלימודים הפרק עוסק בלאומיות יהודית שאינה ציונית . ללאומיות הציונית מוקדש פרק נפרד . הצעה לפעילות מקדימה סיעור מוחות הסיעור מסתמך על ידע קודם של התלמידים מלימוד הנושאים בכיתה ט' ומידע כללי . תקופה ממושכת , מאז חורבן בית שני והיציאה לגלות , היהודים שמרו על זהותם כעם אף שלא הייתה להם ריבונות פוליטית והם נמצאו במרחק גאוגרפי ניכר זה מזה . א . אילו מכנים משותפים שמרו על זהותם של היהודים כעם אף שהיו מפוזרים בתפוצות במשך מאות שנים ? ב . כיצד חיזקו היהודים בתקופה ארוכה זו את תודעתם כעם ? ג . איזה מקום מילאה ארץ ישראל עבור היהודים באותה תקופה ? נחזור לנושא הלאומיות באירופה שנלמד ביחידה הראשונה : א . מהי השאיפה הלאומית המודרנית ? מהם המרכיבים הנחוצים לתודעה לאומית ? ב . איזה מבין מרכיבי הלאומיות המודרנית היו ברשותם של היהודים במאה ? 19-ה ואילו מרכיבים חסרו להם והיו עלולים לעורר קושי ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר