עמוד:27

. 4 שאלו את התלמידים : מה ההבדל בין שני המודלים ? בדיון בכיתה תוכלו לחזור למונחים "ביזוריות" ו"ריכוזיות" ( ראו מד"ל , עמ' . ( 17 התייחסו למקור הסמכות של השלטון וליחסים בין זרועות השלטון . . 5 שאלו את התלמידים : מה לדעתכם מעמד האזרחים בכל דגם ? . 6 כעת הסבירו לתלמידים את העקרונות המדיניים של הנאורות : חירות , אמנה חברתית , ריבונות העם , הפרדת רשויות ועוד . . 7 שאלה לדיון מסכם : כיצד לדעתכם השפיעו רעיונות אלו על חוסנו של המשטר הישן ? פעילות מסכמת בררו עם תלמידכם מהי תנועת הרומנטיקה ( עמ . ( 37 ' בררו מהם ההבדלים המרכזיים בין הרומנטיקה לנאורות ( ראו תרשים עמ' . ( 37 על בסיס התרשים : מהו החידושים המרכזיים של הנאורות ? קראו את דבריו של פרופ' הר סגור ( שאלה 6 עמ' . ( 38 ערכו דיון בנאורות מנקודת מבטו של הר סגור . היעזרו בשאלות הנלוות למקור . עזרה לתלמידים מתקשים בעמ' 36 תרשים זרימה אשר מסכם את רעיונות הנאורות והקשרים ביניהם . בררו עם תלמידיכם , האם כל המושגים ברורים להם ? בררו , איזה מושג מייצג לדעתם בצורה הבולטת ביותר את ערכי הנאורות , מדוע ? איזה ערך רלוונטי יותר לדעתם לתקופתנו , מדוע ? בקשו מהם לבחור את אחד הטורים בתרשים ולהסביר אותו . בררו איתם מדוע בחרו דווקא טור זה ? האם יוכלו לשייך מושגים נוספים לטור אותו הם בחרו ? אילו מושגים ? מדוע דווקא אותם ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר