עמוד:195

פעילות 2 על פי הנאמר בקטע , מרבית הפרות והירקות מעושרים עוד ברשתות השיווק הגדולות . מאחר ובשאלה נכתב כי אביחי ואביו קנו את הפרות בסופר מרקט , אין צורך לעשרם שוב בבית . הפרק "ביכורים " ( עמוד 031 בספר הלימוד ) נושא : מצוות ביכורים- פרטיה והמסר הערכי שלה . הפרק עוסק במצוות הבאת הביכורים-המתקשרת לחג השבועות - באמצעות פסוקים מהתורה המתארים את המצווה , ובאמצעות שירו של זאב המספר על ילד המביא ביכורים מגנו . שיר זה משמש גם כחוליה מקשרת בין הפרק הקודם העוסק בגינות הקהילתיות לבין נושא הפרק שלנו- הביכורים . מטרות הוראת הפרק היבט ערכי – הבנת המסר העומד מאחורי מצוות הביכורים- הכרת הטוב , עיסוק בהתייחסות החברתית אל פערים בין ילדים . היבטים תוכניים - היכרות עם פרטי מצוות הביכורים . היבטים ספרותיים- אורייניים : מפגש עם רצף פסוקים מהתנ"ך אשר באמצעות ת יאור סדר הבאת הביכורים מלמדים את כללי המצוה ואת הרקע והנימוק לקיומה . מציאת הדומה והשווה בין תיאור המצווה בפסוקים לשיר . הערות והצעות להוראת הפרק הבאת הביכורים מצוות ביכורים נוהגת רק בארץ ישראל " ) כי תבוא אל הארץ , ( " כאשר בית המקדש קיים " ) והלכת אל המקום אשר יבחר , ( "ה בפרות משבעת המינים . פסוקי מצוות ביכורים מתחלקים לשני חלקים עיקריים : תאור הפעולות שאותן מביא הביכורים צריך לעשות , ופסוקי מקרא הביכורים . אמירת מקרא הבי כורים בקול היא חלק ממצוות הביכורים . כל אדם שמביא ביכורים חייב לומר פסוקים אלו , המתארים את קורות עם ישראל מירידת יעקב ובניו מצרימה ,

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר