עמוד:94

להבהיר לתלמידים שמדובר במשימה ארוכת טווח ולבקש מהם לאסוף את העבודות על המשימה עד לסיום בפרק " ייחודו של יוצר " . הפרק " ייחודו של יוצר , " הסוגר את הספר , מוקדש לע' הלל , ואולם כבר בפרקים מוקדמים יותר מופיעים שלושה שירים שלו . לכן בחרנו להבנות את המפגש עם יצירתו כמשימה ארוכת טווח , לעסוק בייחודו כיוצר כבר בפרק הנוכחי , שבו מופיע שיר שלו , ולהמשיך כך גם בפרקים הבאים , שבהם יש שירים של ע' הלל . העובדה שהמשימה מלווה את התלמידים במהלך מפגשיהם עם ע' הלל , וש ישנן הפניות צולבות בין הפרקים , מאפשרת חווי ת למידה חקרנית ומלאה יותר . המשימה מציגה מספר היגדים על שירתו של ע' הלל , ואלו ישובו ויחזרו בכל פרק שבו יפגשו בו התלמידים . כפי שהתלמידים יגלו במהלך הלימוד , לא כל ההיגדים מתאימים לכל השירים , ויש היגדים שהם אופייניים ושכיחים יותר מ האחרים . כל שיר מציג היבטים שונים של המניפה השירית של ע' הלל , והתהליך כולו בונה תמונה מלאה , עשירה ומגוונת . פעילויות לקראת סיום פעילות 2 סעיף א – מטרת העבודה על הטבלה היא למקד את תשומת לב הילדים באיכויות ובמאפיינים של שיר סיפורי ( ראו לעיל בפתיחה . ( חשוב לציין , שלא בכל טקסט סיפורי יש מתח , עלילה ודיאלוגים , אבל הכוונה היא לצייר ציור סכמתי של מה שבדרך כלל מתקשר ל"סיפור . " סעיף ב – › השאלה אילו תכונות הופכות טקסט כתוב לשיר יכול ה להתרחב . מובן שיש חריזה , שורות קצרות , חלוקה לבתים . אבל י י תכן שהילדים יוסיפו ששיר " מרגיש אחרת" מסיפור , למשל , או שיש לו מו ז יקה . › דוגמאות לעוד שירים סיפוריים בספרים : " השועל והחסידה" מאת ע' הלל בפרק " משלים על שועלים" ( כרך א ) ; " גברת עם כלבלב" מאת שמואל מרשק מהפרק " שתי גברות" ( כרך ב . ( " זה היה בחנוכה" ( כרך א ) מאת נתן אלתרמן בפרק על חנוכה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר