עמוד:29

" שבתות של ביאליק" מופנים התלמידים לאתר " זמרשת" ( פעילות , 0 עמוד ( 032 לשמיעת השיר " שבת המלכה . " בפרק " כלבים , צבי ים ובני אדם , " בפעילות הראשונה מתוך פעילויות לקראת סיום ( כרך א , עמוד ( 044 על הילדים לחפש כתבה , ומוצע להם גם לחפש בעיתוני ילדים שנמצאים באינטרנט ופתוחים לקהל הרחב . בפרק " איזו ציפור זאת " ? ( כרך א , ( בפעילות 4 ד בעמוד 31 הילדים נחשפים לשתי ציפורים . את שמה של אחת מהן הם צריכים לחפש באינטרנט לפי מילות חיפוש מתאימות . בפרק " ייחודו של יוצר : ע' הלל , " פעילות 4 שבעמוד 021 הילדים מתבקשים לחפש ברשת האינטרנט שיר של ע' הלל כפעילות פתיחה לפרק שעוסק ביוצר זה ומפגיש את הילדים עם יצירותיו . מערכת " כותר" מכילה את הגרסה הדיגיטלית של הספר המודפס , והיא אף תכלול שכבות נוספות אשר יעשירו את חוויית הלומד . במערכת " כותר" כל חלק בספר עומד לרשות המורה לצורך הקרנה המאפשרת קריאה שיתופית , שיח משותף או ביצוע משימות משותפות . בספר הדיגיטלי מוטמעות פעילויות נוספות ה מנצלות את מאפייני הספר הדיגיטלי ומעשירות את חוויית הלומדים . כלומר , לרשות המורים עומד הספר המקורי ועליו שכבות שהוספו על-יד צוות מטח או על - ידם . המורים יוכלו לראות בכל עת מה הם הוסיפו ומה ן השכבות שצוות מטח הוסיף לגרסה הדיגיטלית . תקשוב , למידה והוראה בספר "מילה טובה – "'ג בגרסתו הדיגיטלית מוצג הספר בסביבת כותר ספרי לימוד , הכוללת כלים ייחודיים לעריכת תוכן דיגיטלי ומשמשת גם קורא ( reader ) 'חכם . ' בפ י תוח הגרסה הדיגיטלית נעשתה הבחנה בין טכנולוגיות המאפשרות להחליף תהליכים פדגוגיים " מסורתיים" בתהליכים חדשים ( למשל , החלפת תהליכי הערכה כתובים בתהליכי הער כה מקוונים , ( לבין טכנולוגיות המאפשרות שינוי בתהליכי הלמידה , כגון החלפת ספר הלימוד המודפס כמקור המידע היחיד שעומד לרשותם של התלמידים בספר לימוד דיגיטלי המפנה לאתרים עדכניים שנבדקו ונמצאו מתאימים לתלמידי כיתה ג וכאלו המשלבים טקסט עם מרכיבים ויזואליים המסייעי ם בהבנת התכנים . אחד היעדים המרכזיים של שילוב התקשוב בגרסה הדיגיטלית של " מילה טובה "'ג הוא לתרום תרומה מעשית להשבחת ההוראה של החינוך הלשוני כתחום דעת . בכל המקומות ששולבו בהם מיומנויות השימוש במחשב ובמקורות מידע דיגיטליים , נעשה הדבר כאמצעי בשירות החינוך הלשוני ולא כמטרה שעומדת בפני עצמה . תהליך הפיתוח התחשב בשני קהלי יעד של ספר הלימוד : תלמידים ומורים . תלמידים הבחירה בכלים הטכנולוגים ובמיומנויות הנדרשות להפעלתן הותאמה לשלב ההתפתחותי של תלמידים בכיתה ג ובהלימה לפירוט המיומנויות של אוריינות תקשוב ומידע עפ"י התקן הבינלאומי IEL לבית הספר היסודי . 34 משרד החינוך : מינהל למדע ולטכנולוגיה , גף ליישומי מחשב בחינוך . ) 2100 ( הוראת מיומנויות אוריינות מחשב ומידע . CIL

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר