עמוד:180

שאלו את הילדים - למה נאמר רק על מספרת הסיפורים שהיא " נראתה קצת מפוחדת ? " ( אולי מפני שהיא , שקראה הרבה סיפורים , יודעת מה אריה עלול לעשות לבני אדם ( ... אריה אינו כלב , ובכל זאת יש כמה אפיזודות בסיפור שבהן האריה מתנהג כמו שאנחנו מצפים מכלב , ואנשי הספרייה מתנהגים כלפיו כאילו היה כלב . במהלך שיחה על כך אפשר להעלות את המושגים "ביות , " " חיות בית , " "חיות בר . " אחרי שהאריה בורח מהספרייה יוצא מר נקדי לחפש אחריו , וכשהם נפגשים מר נקדי אומר לו : " חשבתי שאולי תרצה לדעת , שיש כלל חדש בספרייה . אסור לשאוג , אלא אם יש סיבה טובה - נניח , אם מנסים לעזור לחבר שנפצע , לדוגמה . " שאלו את הילדים - מה אפשר להבין מדבריו של מר נקדי - הוא שמח לראות את האריה או מעדיף שיסתלק ולא יחזור ? בקשו שיסבירו את עמדתם . באותו מקום כתוב ש"האוזניים של האריה רעדו . הוא הסתובב . " שאלו את הילדים מה לדעתם הרגיש האריה כששמע את דבריו של מר נקדי , ובקשו שיבססו אותם על הטק סט . לאחר קריאת הסיפור , בדקו עם הילדים את משמעות שמו של מר נקדי , שיתכן והוא נקרא כך מפני שהוא נוקדן , קפדן המקדיש את תשומת לבו רק לקטנות ורואה רק את הנקודתי והמיידי ( כשהאריה מנסה למשוך אותו אל גברת דפני הפצועה , הוא מסרב וחוזר ומדקלם - " אתה לא שומר על השקט , אתה לא שומר על הכללים . ( " ! ובכל זאת , מר נקדי משתנה . איך זה קורה ? איזה תהליך הוא עובר ? הובילו את הילדים לאורך הסיפור כדי להתחקות אחר השינוי שעובר הספרן . בקשו מהילדים לספר איזו דמות בסיפור אהבו ביותר , ובקשו שינמקו את תשובותיהם . קישור להצעות להפעלות באתר דףדף : http : // www . dafdaf . co . il / images / file / Hafaalot / arie . pdf " המתנה הגדולה מהים , " מאת דיה סול , כנרת 2229 סול דיה שכתב את הספר הוא חבר בעמותת מחמל - י" מרכז חקר ומידע וסיוע ליונקים ימיים בישראל . את איוריה של מירב שאול , שאיירה את הספר , אפשר לראות גם בכתב העת " עיניים , " בספרי קומיקס למבוגרים ובסרטי אנימציה . במרכז הסיפור - רובי , ילד חרש- אלם , שחי בכפר דייגים ששכן בחוף מדברי . רובי היה ילד זריז , חד -עין ופיקח , אך בגלל חירשותו וקשייו בדיבור היו לו רק מעט

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר