עמוד:121

פעילות - 4 מטרת השאלות הוא ניסיון להפנות את תשומת ליבם של התלמידים לפרטים הניתנים בתחילתו ( בפתיח ) של הסיפור . בפרק " אריה , פיל וחברים אחרים" שמופיע בכרך א יש פעילות נרחבת בנושא פתיחים של סיפורים . פעילות , 5 סעיף ב - אפשר להציג לילדים את הספר מיץ פטל שהילד מאזכר בסיפור שלו . אפשר לאזכר בקצרה את השימוש בדמויות מתוך סיפורים ידועים שעושה הכותב : " הזאב הרשע " – אולי מכיפה אדומה , או ממעשיות אחרות וסיפורי עם שבהם הזאב מופיע כרשע . אפשר לקרוא קטע מתוך " מיץ פטל " בעיקר למען אלו שלא שמעו מעולם על הסיפור הזה ולפיכך זה ישלים את הפער של חוסר בידע קודם בהקשר הזה – מומלץ לקרוא את הקטע על התחרות שעושים מיץ פטל וחבריו וכך להסביר מדוע הילד אמר : ... " כשאנחנו מתחרים כמו . " ... פעילות , 6 סעיף ב - בפעילות זו מפעילים את שיפוט הילד בכיתה כקורא . הוא יכול להבחין בין העובדות כלומר מה שבאמת ראה גיא , לבין מה שתיאר על פי הדמיון והמחשבות שלו : " הצב שמח מאוד " ;" עייף מאוד . " כאשר גיא כותב " שקיעה מאוד יפה , " הוא מביע דעה . כל מה שנאמר כאן אינו ביקורת על הסיפור של גיא אלא הסבת תשומת הלב של הילדים לאפשרויות המגוונות של הבעה אישית בכתיבה . פעילות , 8 סעיף ב - התשובה : " בסוף היום" ואזכור השקיעה . כדאי להרחיב על מושג השקיעה ומה היא מסמלת מבחינת זמנים . פעילויות " לקראת סיום" פעילות – 1 הסיפורים האישיים של הילדים ינועו בין דיווח על אירועים ( שיש ביניהם קשר ) לבין יצירת סיפור מפותח יותר . בכיתה ב ' יהיו גם סיפורים המתארים רצף אירועים ללא תיאור בעיה כלשהי או ללא מורכבות באירועים . תפקידם של המורים הוא לעודד את הכתיבה מצד אחד ומצד שני לפתח את הילד כקורא בעל מודעות ורגישות – ההיחשפות אל ( כלומר , קריאת טקסטים ) וההתנסות עם ( הכתיבה ) יביאו יחד לשיפור הכתיבה . כאשר נותנים לתלמידים לכתוב על משהו אישי , הדבר מאפשר לתת להם מרחב בו הם יכולים לחרוג מעבר לתיעוד כרונולוגי של אירועי היום . מטלת הכתיבה בסוף הפרק מכוונת לעבר כתיבה מן הסוג הנ " ל ( כלומר , כתיבה הכוללת סיפור על אירוע 42 שם .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר