עמוד:114

יש לך שלוחים הרבה . " כדאי לשאול את הילדים מדוע סירב משה לקבל את התפקיד ? חשוב להסביר לילדים כי ההליכה אל פרעה אינה הליכה חד פעמית , וכי להסכמתו של משה ללכת משמעות ארוכת טווח - קבלת ה תפקיד של הנהגת עם ישראל . פעילות - 2 המשפט המתאר את הסכמתו של משה ללכת אל פרעה ולמעשה , לקבל על עצמו את המנהיגות על עם ישראל הוא : " כון ששמע משה הסכים לילך . " אפשר לשאול : מה שמע משה ? מהם הדברים שאמר הקב " ה למשה וגרמו לו להסכים ללכת אל פרעה ? פעילות , 3 סעיף א - המדרש מזכיר את רגשות הלב מול הדברים הנאמרים בפה . ניתן לשאול את הילדים האם הם מכירים מצב כזה שבו הפה מגיב בצורה מסוימת והלב מרגיש אחרת ? אפשר לקשר את הביטוי למצבים שונים , כמו למשל : כאשר נעלבים מחבר אך כלפי חוץ מציגים כאילו לא קרה כלום , או להיפך , כאשר שמחים בשמחתו של מישהו אך בלב חשים אחרת . סעיף ב - אפשר ל שאול : איזו שמחה גדולה יותר על פי דברי המדרש : זו שבפה או זו שבלב ? פעילות - 4 בסיום המדרש מובאים דברי הרשב : י " " הלב ששמח בגדלת אחיו ילבש אורים ותמים . " כדאי לוודא כי התלמידים יודעים מהם האורים והתומים , והיכן לובשים אותם . מחשבות לפני קריאה ( עמוד ( 48 אפשר לדון בעניין ובסקרנות ששם היצירה יכול לעורר . אפשר לשאול את הילדים איזו מכותרות השירים מסקרנת אותם יותר , ומדוע . לפעמים שם היצירה יכול למשוך אותנו לקריאתה , ולפעמים לא . כדאי להבהיר שילדים שונים ( ובני אדם בכלל ) מסתקרנים מדברים שונים , ושלא תמיד אפשר להסביר מדוע משהו מסקרן אותנו . השיר " מדוע אני לא אחי הגדול , " מאת רימונה די-נור ( עמוד ( 49 פעילות – 3 בציור נעשתה הקבלה לעולם הספורט , שהינו עולם תחרותי בו יש מנצח אחד . זוהי דרך אחת לפרש את התחושות של הילד הצעיר בשיר שמקנא באחיו שכל

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר