עמוד:101

הערות והצעות להוראת הפרק ה קטע " פסולת פסולה " מתוך הספר " תשמור על העולם , ילד , " ! מאת ג'ון ג ' אבנה ( עמוד ( 6 פעילות – 2 בעצם יש כאן עיסוק במטאפורה – רחוב שמדומה לפח אשפה . אפשר לדבר עם הילדים על הקונוטציות שלהם ל " פח אשפה . " אפשר לדבר עם הילדים על עוד מטאפורות ( אין צורך להשתמש , כמובן , במילה " מטאפורה (" שעולות להם בהקשר לרחוב מלוכלך או רחוב נקי ואולי גם מה הם חושבים על הרחוב בו הם גרים – כמו מה הוא נראה . אפשר לקחת את הפעילות צעד אחד קדימה – לחבר עם שיעור מלאכה / אומנות / ציור ולהכין מיצגים תלת- מימדים או להכין מצגות במחשב . פעילות – 3 המילים שהילדים יכולים להגיד הם : לא מצחיק , לא אכפת , הכי נורא , להזיק , להרוג , נחתכות , נפצעות , מסוכן , להיפגע . אולי יהיו גם ילדים שיתייחסו לכותרת : " פסולת פסולה . " בחירת המילים של המחבר אינה אקראית ויש לה משמעות . הטקסט מכוון לגרום לקורא להפנים את הסכנה לחיות ולגרום לו כך להיות מודע . הפעילות הזו מסייעת גם בביצוע פעילות . 4 פעילות – 5 חשוב להבהיר לתלמידים שמטרת הכותב היא לא רק כדי שנדע ונשכיל , אלא כדי שנפעל ולא נלכלך ונסביר במשפחה או לחברים שפסולת עלולה להזיק ( ההבנה שיש פה דחיפה לפעולה . ( לכותב אכפת ולכן הוא כתב את הטקסט . פעילות – 7 שלושת התשובות הנכונות הן : ג , ד , ו . המילה לשכנע ולהשפיע היא במרכז מטרת כתיבת הטקסט . המחבר לא רוצה שנמנע מכל מיני דברים כמו שתייה מפחיות או טיול בטבע , אלא שנהיה מודעים למעשים שלנו : מה נעשה עם הפחית ? מה נעשה בטבע ? פעילות , 8 סעיף ב – אפשר לבקש מהילדים הצעות ודוגמאות איך עוד אפשר היה לשכנע את הקוראים שחשוב לשמור על הניקיון ולא להשליך אשפה מחוץ לפח . פעילות , 9 סעיף ג – הפעילות הזו מקשרת בין תמונה לטקסט . הילדים יכולים לבחור משפטים שקשורים לפרטים שרואים בתמונות , אך גם משפטים שמדברים

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר