עמוד:82

לפרוס אותה על פני יותר משיעור אחד . בעזרת קריאה משותפת בכיתה ותיווך - הפעילות תהיה לא רק אפשרית אלא גם מהנה ומספקת . כאשר נותנים לילד מסוים את רשות הדיבור והוא מספר למשל על הדלקת נרות , אפשר לשאול את הילדים : למי עוד יש סיפור על הדלקת נרות ? כך הילדים מספרים על מנהג לפי הנושא ולא על פי סדר הישיבה או סדר הרמת הי דיים . הפרק "מידע במילון " ( עמוד 031 בספר הלימוד ) תמה : חרקים בפרק זה ממשיכים ומרחיבים את העיסוק במילון שהחל עוד בפרק הקודם . מטרות הוראת הפרק : ההיבט האורייני- עיוני - מטרת פרק זה הינה לעורר את המודעות למאפייני תתהסוגה המילונית ולהקנות ידע מטה-לשוני אודות המבנה של ה ערך במילון : מושם דגש על ציון מידע אודות מינו של הערך במילון ( זכר ונקבה , ( הטיית הרבים ; והעיסוק במטרה התקשורתית של תת- סוגת המילון – פונים למילון כאשר רוצים לחפש הגדרות והסברים למילי ם שונות . ההגדרה המילונית שייכת לסוגה של טקסטים למטרות מידוע . טקסטים אלה עיקרם תיאורים , הסברים ודוגמאות , שמבהירים ומרחיבים משמעות של מילה או מושג . ההרחבה של משמעות המושג נעשית במילון בעיקר על -ידי שיוך המושג לקטגוריה כלשהי ועל ידי הוספה של תכונותיו המבחינות של המושג . הערות והצעות להוראת הפרק ה ערך ' נמלה ' במילון ( עמוד ( 122

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר