עמוד:78

פעילות – 6 שימו לב : הילדים אינם מתבקשים לחפש הסבר למילה עצמה , אלא הסבר כיצד המילה קשורה לחורף . עם זאת , בעבודה עם ילדים מתקשים כדאי לנצל את ההזדמנות להתנסות במתן הסבר , לבקש מהילדים להסביר תחילה את המילה עצמה , ורק אז לנסח את הקישור לחורף . פעילות – 8 שליפת המילים על פי שדה סמנטי היא מיומנות ההולכת ומשתפרת בדרך כלל בד בבד עם ההתנסות , ו אפשר לעבוד גם על מילים בנושאים אחרים , לפי המתכונת המוצגת בתרגילים האלה . פעילות – 9 תלמידים מתקשים עלולים להתקשות בזיהוי העיקרון המשותף לשלוש המילים במלבן הירוק - סדר האותיות בהן הוא סדר הא"ב . לפיכך רצוי להודיע מראש על העיקרון , אך לומר שבמלבן אחד הסדר הוא מן ההתחלה לסוף , ובמלבן האחר הסדר הוא הפוך . לילדים שאינם שולטים בסדר האותיות , גם משימ ה כזו תהווה אתגר . פעילות , 12 סעיף ב – המ ילים ברשימה חולקות עיקרון משותף : אפשר לקרוא אותן מימין לשמאל ומשמאל לימין . תלמידים מתקדמים ייהנו ויאותגרו מאיתור מילים נוספות מאותה קבוצה , למשל שיש , נגן , מחם , כרך . לילדים אלה אפשר להציע פעילות מסוג דומה - איתור מילים שיש בהן שני זוגות של אותיות כפולות , כמו גלגל , בלבל , טפטף , תלתל , שקשק וכ ו' . פעילות 11 ציטוט מהמקורות כפתיחה לפעילות כדאי לשאול את הילדים האם הם יודעים באיזו תפילה נאמרים פסוקים אלו . סעיף ב- החזרה על הפועל פעמיים מדגישה את העובדה שהכל תלוי ברצונו של הקב"ה ובמתנת ידו . פעילות 13 כדאי להזכיר לתלמידים את ברכת השנים , שנלמדה זה מכבר , ובה עסקנו בהתאמת הטל והגשם לעונת השנה ולטבע . אפשר לשאול את התלמידים מהו החודש שבו צריכים לרדת היורה והמלקוש . הפרק " ימי החנוכה " ( עמוד 003 בספר הלימוד ) תמה : הפרק עוסק בחג החנוכה , באמצעות ברכת "על הנסים" הנאמרת בחנוכה , ושירו של ביאליק "לכבוד החנוכה . " ! מטרות הוראת הפרק :

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר