עמוד:67

ב . מודעות יכולות להופיע בכל מיני מקומות : בעיתון , באתרי אינטרנט או על גבי לוחות מודעות בכל מיני מקומות ( במתנ " ס , בלוח המודעות השכונתי וכד ומה . ( אפשר לדבר על כך שמודעות הקשורות לבעלי חיים יכולות להופיע במרפאה של וטרינר בחנות לבעלי חיים , על עץ ברחוב וכדומה . ( עניין זה מתקשר גם לאיור באותו עמוד ולשאלה הבאה . ( פעילות – 3 הדגש בפעילות הוא המידע השימושי המפורסם במודעות : כתובת , טלפון , שעות פתיחה וכדומה . מטרת המודעה של עינה היא לגרום לאנשים המעוניינים בשירותי ה חנות שפתחה להגיע לחנות . פעילות – 4 ילדים מתקשים עלולים לאבד את הקשב או את ההקשר בעת קריאת שיחות כאלה ברצף , להשקיע אנרגיה בפענוח ולהפסיד את התוכן . כדאי לבקש מילדים שקריאתם תקינה להציג את השיחות ( כלומר להקריאו בתפקידים מן הספר . ( הרחבה בעניין הבהרת המושגים "עובדה" ו"דעה : " כל דבר שניתן להוכחה הוא עובדה . אפשר למדוד שתי תמונות ולומר שהאחת גדולה מהאחרת , ולכן זו עובדה . גובה הילדים , המשקל שלהם ותאריך הלידה שלהם , כל אלה עובדות . האוכל שילד מביא לבית הספר הוא עובדה . הקביעה אם האוכל טעים או לא היא דעה . הילדים יכולים לציין דוגמאות משלהם לעובדות ולדעות . פעילות – 5 העיסוק בחיה פחות מוכרת מכלב או מחתול , שאינה שכיחה כחיית מחמד , יכול להיות שינוי מרענן לתלמידים , דרכו הם יפגשו מידע חדש להם ש לא יאפשר להם להסתמך על הידע הקודם שברשותם . סעיף ד – ילדים יכולים לכתוב דברים שונים , כגון " מתוק , " "מפחיד " , " מפוחד , " " מגעיל " וכדומה . כדאי להראות לתלמידים שהדעות שהובעו שונות זו מזו . אם אין חילוקי דעות בין התלמידים , כדאי להעלות דעה המנוגדת לשלהם ( למשל , אם כולם אוהבים את החמוס , כדאי לומר שהוא מפחיד . ( כך אפשר להוכיח לילדים כי על דעה ( גם אם היא דעת המבוגר הסמכותי ) אפשר להתווכח , שלא כמו על עובדה ( צבע החמוס או גילו ) . לפיתוח התגובות לדברי אחרים תוכלו לקרוא במדריך למורה בעמוד . 02 סעיף ה – התלמידים יכולים להעלות שאלות שונות , כגון " מה הוא אוכל " , " ? האם צריך לצאת אתו החוצה " , " ? האם הוא מסוכן " ? וכדומה . פעילות – 6 כהקדמה לפעילות אפשר לשאול את הילדים מדוע מובאים כאן פסוקים ומקורות העוסקים במצוות השבת אבדה , ולעמוד על הקשר בין המקורות לפרק .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר