עמוד:25

וההפקה של טקסטים על ידי תלמידים מתקדמים . מגוון ההיצע מסייע בידי המורה לתת מענה לתלמידים בעלי סגנונות למידה שונים . הרחבת המסגרת הלימודית ומקורות המידע – אלו מתכוונים לתמוך במורים בגיוון דרכי ההוראה . למש ל , פתיחה של יחידת לימוד באמצעות סרטון וידיאו ובעקבותיו דיון בתופעות לשוניות בסרטון . המורים יכולים לתעד את דברי התלמידים בקובץ או בלוח חכם כדי לחזור ולצפות במקור המידע בסוף יחידת הלימוד ולבדוק האם משהו השתנה בהבנה שלנו . הקרנה של טקסט מתוך הספר על הלוח – הדגמה של תיהלוך ההבנה של הטקסט באמצעות סימון וכו' או הדגמה של תשובה לשאלה לפני עבודה עצמית . לסיכום , אנו חיים בעידן בו הסביבה של כולנו הינה סביבה מתוקשבת , הן זו הפרטית והן זו הציבורית , לרבות תחום החינוך , שעושה צעדים לקראת מעבר לסביבה כזו . בהתאם לכך , מציעים מישרה וקולר ( M ishra & Koehler ) להרחיב את הגדרת המושג " ידע מורים" שטבע שולמן ( Shulman ) ולהוסיף לו ידע נוסף – ידע טכנולוגי – פדגוגי . ידע זה מאפיין את יכולתו של המורה לשלב בהוראתו טכנולוגיה בצורה מושכלת . ספר הלימוד הדיגיטלי מציע למורים הטמעה של התקשוב באופן משמעותי ובר – קיימא , שמוביל לשינוי בתהליכי הוראה ולמידה ותורם להתפתחותם המקצועית של המורים וללמידה "אחרת" של תלמידיהם . כאמור , בנוסף לשכבות ולהטמעים שנוספו לספר בגרסתו הדיגיטלית ( על - ידי צוות מטח , ( הגרסה הדיגיטלית של הספר המודפס גם מאפשרת למורים לעשות מניפולציות שונות על הטקסט ( הכוונה היא לכל טקסט בספר , כולל טקסטים שמשמשים כהוראות : ( ניתן לעשות מניפולציה בכל רמה של גודל טקסט ( מן התו הבודד , דרך המשפט ועד הטקסט השלם . ( סוגי המניפולציות האפשרויות הן : המורים יכולים לסמן על גבי הטקסט במספר צבעים ( באמצעות קו תחתון או באמצעות מרקר . ( לגבי כל קטע אותו הם מסמנים ניתן להוסיף פעילות עם הנחיות לתלמיד , קישור לסרטון , לקובץ שמע או לעשות קישור בין הספר לתרגול המוצע באתר אופק של מטח או למשימות מתוך מאגר M ishra . P ., & Koehler , M . J . ( 2006 ) Technological pedagogical content knowledge : A framework for 26 knowledge . Teacher College Record , 108 ( 6 ) , 1017-1054 . teacher Shulman , L . S . ( 1986 ) . Those who understand : Knowledge growth in teaching . Educational 27 Researcher . 15 ( 2 ) , 4-14

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר