קראו בכותר - "ובחרת בחיים" : ערך חיי אדם בתרבות ישראל
158
  פבלל פיקסל , גיניקה , , 1937 מלזיאון פרדל , מדריד © Succession Picasso / 999
  נא 7 ימת ( D hoio'I : Giramlnn
   א . הדילמה של נועם  קראו את הקטע הבא , המעלה דילמה אופיינית מחיי הצבא . השיבו על השאלות  בעקבותיו .  אייל ונועם חברים עוד מימי בית הספר התיכון . יחד הגיעו לטירונות , ויחד המשיכו  לשרת ביחידה קרבית . במהלך הפעילות , נתקלו בכוח של מחבלים ומצאו עצמם  תחת אש כבדה . אייל נפגע ממכת האש הראשונה . נועם , שהספיק לתפוס מחסה  ולהשיב אש , הבחין בחברו הפצוע . הוא ידע שבכל רגע שעובר — אייל מאבד דם  וסכנה נשקפת לחייו . עם זאת ידע , שאם יצא לחלץ אותו , הוא חושף את עצמו לאש  האויב .  ש אלות  במידת האפשר , הלעז מ בתשובלתיכס ברעיונות שלמדתם בפרק אי ( בסוגיית ״מים  לשניים ( ״ ובפרק זה .  . 1 עמדו על הדומה ועל השתה ש בין מקרה זה לבין מקרה ״מים לש ניים . ״  . 2 האם מותר לנועם לסכן את חייו כדי להציל את חברו ? מדוע ?  . 3 האם נועם חייב , לדעתכם , להסתכן כדי להציל את חברו ? מדוע ?  ( שימו לב להבחנה בין השאלות : מותר או חייב . בתשובתכס נסו לחשוב על שני  הצדדים של כל אחת מן השאלות  A  ( .  האם תשלבתכס לשאלות 2-3 תהיה שונה במקרים אלה :  א . נועם הכיר את אייל רק לפני שבוע .  ב . נועם הוא החובש של היחידה .  ג . נועם הוא מפקדו של אייל .  הסבירו מדוע שיטתם את דעתכם , אל מ 7 לע לא שיניתם אלתה . . 3 הסתכנות למען פצוע בשדה הקרב