קראו בכותר - שבילים : מתמטיקה לבית הספר היסודי, כיתה ב
29
   מדידת אורך ומדידת שטח  תוכן העניינים  מבוא לפרק . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30  א . מדידת אורך . . . . . . . . . . . . . . . . . . 32  ב . השוואת שטחים . . . . . . . . . . . . . . . 37  ג . היקף ושטח . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 40  ד . יחידות שטח שונות . . . . . . . . . . . . 42  ה . שטח מלבן . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 50  נספחים . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 83  אבזרים לפרק  סרגל קרטון - בסוף החוברת לתלמיד  דפי שקפים - בסוף החוברת לתלמיד  משולשים ומלבנים - במארז האבזרים ( יש לשמור אותם לשנה הבאה . )
   מבוא לפרק  פרק זה עוסק במדידת אורך ובמדידת שטח . לפי תכנית הלימודים יש לייחד לנושאים אלה  9 שעות לפחות .  הנושא מדידת אורך הוא המשך לפרק בשם זה שנלמד בכיתה א . בפרק הנוכחי מבססים את  הנלמד בכיתה א ' ומכירים יחידת אורך חדשה - המטר .  הנושא שטח ומדידתו הוא נושא חדש לתלמידים . הם לומדים מהו שטח של צורה , ויש בפרק  פעילויות העוסקות בעימות בין המושג שטח של צורה ובין המושג היקף של צורה . השטח של  צורה הוא ה פּ נים שלה ( או חלק המישור התחום בתוך הצורה ) וגודלו נמדד ביחידות שטח , ואילו  ההיקף הוא קו המתאר של הצורה וגודלו נמדד ביחידות אורך .  חשוב מאוד שלפני העיסוק במדידה עצמה יבינו התלמידים שהשטח הוא כל החלק הפנימי של  הצורה . כדי להמחיש רעיון זה השטח מוצג כשדה מרעה לחיות . בדרך זו המושג המופשט ‘ שטח ‘  מקבל משמעות קונקרטית . כאשר לשטח יש משמעות מוחשית , יש טעם לשאול : איזה שטח  גדול יותר ? כלומר : איזה שדה גדול יותר ? באיזה שדה יש יותר אוכל ( עשב ) לכבשה ? גם ההיקף מוצג כבעל משמעות מוחשית - אורך הגדר סביב השדה .
אנא המתן/י... הספר בטעינה