קראו בכותר - חוקרים ארץ : גאוגרפיה לכיתה ו - מדריך למורה
27
   עצמית ( מטא-קוגניציה ) של התלמיד . התלקיט נמצא ברשות התלמיד , והוא ממונה על ניהולו ועל  שמירתו .  התלקיט יכול לכלול קו בצי מחשב כתובים או חזותיים וכן צורות של ידע הערכתי – עבודות ,  טיוטות , שאלונים , דפי עבודה , תוצאות מבחנים ומדגם הערות שנרשמו במפגשים בין המורה  לתלמיד . במשך הלימוד מומלץ להתייחס למגוון נושאים , לאתגר את התלמידים במשימות חקר  קטנות ולאסוף אותן בתלקיט .  למידה מבוססת פרויקטים ( Project Based Learning )  למידה מבוססת פרויקטים נעשית במסגרת תכנית הלימוד של תחומי דעת שונים . התלמידים  בוחרים תת -נושא שמעניין אותם ומתמודדים עם בעיה או עם אתגר העולה מתחום הדעת הנלמד .  הם חוקרים את הנושא ולומדים אותו לעומק כדי להגיע לפתרון הבעיה , ולבסוף מציגים את מה  שלמדו בדרך ייחודית : במצגת אינטראקטיבית , בהצגה , בדגם וכיוצא בזה . למידה מבוססת  פרויקטים מזמנת מפגש לימודי -מקצועי בין התלמידים למומחים מהתחום מחוץ לבית הספר ,  משום שהמומחים יכולים להשלים את הידע של המורים בנושא הנחקר . בלמידה מסוג זה  התלמידים מעורבים בתהליך הלמידה , והלמידה מובילה לידע משמעותי של הנושאים הנחקרים .  התלמידים עובדים בקבוצות קטנות , משתפים פעולה זה עם זה ומגלים מוטיבציה גבוהה  ו מעורבות גבוהה בלמידה . תוצרי לימוד ופרויקטים הנעשים תוך כדי למידה פעילה ובתום יחידת  הלימוד הם חלק חשוב מה ערכה . ב כמה מהתוצרים התלמידים שותפים עם המורה להערכה ,  ומבטאים אותה ב״הערכת עמיתים ״ כשהם מציגים את התוצרים בכיתה .  הצעה למשימת הערכה  אפשר להשתמש במשימות הסיכום ש בפרקי הספר כמשימות הערכה . לפניכם דוגמה למשימת הערכה מהפרק ״ סוגי אקלים : ״