קראו בכותר - מסלולים : מתמטיקה לחטיבת הביניים - כיתה ז - חלק 3
25
   ג . אפיוני קווים בגרף  מה נלמד ? קווים עולים וקווים יורדים  תחומי עלייה וירידה של גרף  ניתוח השתנות בעזרת מדרגות  דיון  1 מר ריבלין יצא מביתו והלך לחנות . הוא ערך קניות בחנות , ואז חזר הביתה .  במערכת הצירים שלפניכם מסומנים שלושה תחומים לפי האירועים בסיפור .  בכל תחום כתבו כיצד המרחק מהבית משתנה : גדל , קטן או אינו משתנה .  דיון  2 א . לפניכם שלושה קווים המתארים את הטענה : ״המרחק מהבית גדל במשך הזמן . ״  מה משותף לקווים האלה ?  ב . לפניכם שלושה קווים המתארים את הטענה : ״המרחק מהבית קטן במשך הזמן . ״  מה משותף לקווים האלה ? ג . לדעתכם , אילו מהגרפים בסעיפים א ו–ב הם קווים עולים , ואילו מהגרפים הם קווים יורדים ?
   כדי לקבוע אם קו הוא עולה או יורד בודקים את הכיוון שלו משמאל לימין .  קו עולה הוא קו שעבור כל נקודותיו - קו יורד הוא קו שעבור כל נקודותיו -  כאשר שיעורי ה–x גדלים , כאשר שיעורי ה–x גדלים ,  גם שיעורי ה–y גדלים . שיעורי ה–y קטנים .  3 בכל סעיף כתבו אם הקו עולה או יורד .  דיון  4 לפניכם טענה : ״הטמפרטורה לא השתנתה במשך הזמן . ״  א . איזה מהגרפים שלפניכם יכול לתאר את הטענה ?  ב . איזה מהגרפים בסעיף א אפשר לאפיין כ״קו קבוע ? ״ ג . תארו את שינוי הטמפרטורה בכל אחד מהגרפים שלא בחרתם בסעיף א .