עמוד:7

איברי המאורע A וגם את התוצאות שהן איברי המאורע B לדוגמה , איחודם של המאורעות B = { 1 , 2 } 1 A { = 2 , 4 , 6 } הוא המאורע . AuB = { 1 , 2 , 4 , 6 } כדי לקבל תיאור מילולי של איחוד שני המאורעות , B-1 A יש להוסיף את המילה "או" בין התיאור המאפיין את התוצאות ב ^ לבין התיאור של איברי . B למשל , בניסוי שתוצאותיו האפשריות הן , { 1 , 2 , ... , 10 } אם A = { 2 , 4 , 6 , 8 , 10 } היא קבוצת המספרים שמתחלקים , 2-ב 13 = { 3 , 6 , 9 } -ו היא קבוצת המספרים שמתחלקים , 3-ב אז איחודם הוא הקבוצה , { 2 , 3 , 4 , 6 , 8 , 9 , 10 } שניתן לתארה כקבוצת המספרים שמתחלקים 2-ב או . 3-ב כאן כדאי לשוב ולהזכיר שהשימוש המתמטי בקשר "או" שונה מהשימוש היומיומי המקובל ) איברים הנכללים בשתי הקבוצות ( כמו המספר 6 במקרה שלפנינו ) נחשבים במובן המתמטי ככלולים בקבוצת האיחוד , כלומר שייכים , B-b IN A- > בניגוד למובן של " או" בשפה המדוברת . ב . החיתוך ( המשותף ) של שני המאורעות , B-1 A המסומן , AnB הוא המאורע המכיל את התוצאות שהן איברים של שני המאורעות - גם של A וגם של B לדוגמה , חיתוכם של המאורעות B = { 1 , 2 } -1 A = { 2 , 4 , 6 / הוא המאורע 13 = { 2 } ר . ^ תיאור מילולי של המשותף של המאורעות B-7 A מתקבל באמצעות הוספת ו' החיבור , או המילה "וגם , " בין שני התיאורים , זה של איברי A וזה של איברי B למשל , אם , B = { 3 , 6 , 9 } -1 A = { 2 , 4 , 6 , 8 , 10 } אז המאורע A" וגם "B הוא . { 6 }

אוניברסיטת תל אביב. בית ספר לחינוך. המרכז לחינוך מדעי וטכנולוגי

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר