עמוד:18

קוראים יחד בקבוצה את העמודים . 138-136 , 110-108 , 69-67 , 41-40 מזהים את הנושא המשותף של הקטעים שקראו ( היציאות מהמסתור . ( מבררים לאן אלכס יוצא בכל פעם ולשם מה . משוחחים על השינוי שחל באלכס : על תעוזתו שהולכת וגדלה , על האירועים / הנסיבות שהביאו לשינוי כפי שהם באים לידי ביטוי במעבר בין הקטעים . היציאה האחרונה - במה היא שונה מהקודמות ? מה היא מעידה על התעוזה של אלכס ? ( אלכס יוצא מהמחבוא שלו כדי לשחק בכדור עם ילדים אחרים , מחוץ לגטו . אפשר להבין מכך שהוא מרגיש בטוח מספיק , ולכן הוא מעז לעשות פעולות שלא עשה עד כה . בעבר יצא רק כדי לדאוג לצורכי הקיום שלו , ועתה הוא מוכן להסתכן גם לשם משחק עם ילדים ( . קבוצה : 4 פגישות עם זרים אלכס נפגש עם אנשים וילדים שונים במהלך התקופה שהיה במסתור . בתחילה הוא נפגש רק עם משפחות של יהודים המתחבאים בגטו כמוהו מפני הגרמנים , והמטרה של המפגש היא חיפוש מזון , כלומר הישרדות . אולם כשאלכס רוכש ביטחון ומתמלא געגועים לחברה אנושית , הוא יוצא למפגשים שונים בתכלית - משחק עם ילדים בשכונה , החלקה על הקרח עם סטשיה , הילדה מהבית ממול . במפגשים אלו הוא יוצא מתחומי הגטו . ההבדל בין המפגשים בתחילת הספר ובסופו מצביעים על השינוי שחל באלכס ועל התעוזה שהתגברה בו . קוראים בעמודים . 142-140 , 127-124 , 103-101 , 45-42 מזהים את הנושא המשותף של הקטעים שקראו ( פגישות עם זרים . ( מבררים עם מי הוא נפגש בכל פעם , היכן ולשם מה . במה שונה הקטע האחרון מהקטעים הקודמים , מה אפשר להסיק ממנו על ההשתנות והתעוזה של אלכס ? ( עד כה נפגש אלכס עם אנשים שלא מרצונו , ובחלק מהמפגשים תוך סכנת חיים , וכאן הוא יוצא ביוזמתו "לבילוי ( . "

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר