עמוד:4

משחקים לפי תיאור בעל פה במליאה מסבירים לתלמידים שאנחנו רוצים להכין ספר "משחקים של פעם , " שבו יהיו הוראות למשחקי חצר ששיחקו המבוגרים של היום ויכולים להתאים גם לנו . כדי להכיר משחקים כאלה , נתחיל במפגש עם הורים או סבים , והם יספרו לנו על משחקי הילדות שלהם . מזמינים הורה / סבא / סבתא לתאר משחק שנהגו לשחק עם חבריהם בילדותם בחצר או בשכונה . הערה דידקטית : מכיוון שצריך להעביר את המשחק בצורה תקשורתית חשוב לבדוק שהאורח או האורחת אכן יכולים לעמוד במשימה ( זה חשוב גם כדי לא להביך אף אחד . ( רצוי גם לבקש מהאורח לתאר משחק שהילדים אינם מכירים , שאינם משחקים בו היום , כדי שיהיה חדש להם . אם אין אפשרות להזמין לכיתה סבים או הורים , המורה תתאר לתלמידים משחק ששיחקה בילדותה , או תזמין את הכיתה לשחק אתה משחק בחוץ . לשון התיאור לא תהיה לשון הוראות למשחק , כמובן , אלא : "התחלקנו לשתי קבוצות ... קבוצה אחת זרקה את הכדור וקבוצה אחרת הייתה צריכה " ... וכו . ' מהלך ההוראה משחקים לפי תיאור בעל פה 4 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . קוראים הוראות למשחק 6 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . משלימים הוראות חסרות 9 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הוראות שהן משפטי תנאי 13 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . כותבים הוראות למשחק 13 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . פעילות סיכום 14 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . משחקים נוספים 15 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר