עמוד:11

במליאה משתפים בחוויה של המשחק : מה קרה ? מה לא היה ברור ? מה היה חסר ? איך ומה השלימו ? משערים : מה צריך להוסיף להוראות כדי שנקבל משחק שאפשר לשחק בו ? התלמידים מקבלים את הוראות המשחק ללא ההשמטות ( נספח ד , עמוד ( 12 ובודקים אם צדקו . הערה דידקטית : ייתכן מצב שבו קבוצה הצליחה לשחק במשחק למרות ההוראות שהושמטו , משום שהילדים הבינו מה צריך לעשות בהסתמך על ידע העולם שלהם ועל ההיכרות שלהם עם משחקים אחרים . במקרה כזה כדאי לחזור אל ההוראות יחד אתם , לעבור עליהן אחת לאחת , לנסות אתם לשחק לפי ההוראות האלה ולהראות להם שמשהו חסר . חשוב שיבינו שלפעמים אנחנו משלימים פערים בגלל ידע קודם שיש לנו , אבל מי שאין לו הידע הזה ( נניח שהגיע מארץ אחרת עם מנהגי משחק אחרים ) לא יוכל לשחק במשחק הזה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר