עמוד:92

הלו הלה קליינברגר וחברתה אידה ברחו מצעדת המוות שלוש פעמים ועמדו מול סכנה רבה . הלה מספרת , שנסיונות הבריחה האלה נבעו מ"יצר החופש והחיים" שהיה טבוע בה ובחברתה , והוא אשר נתן להן כוח . מה הניע את שתי הנערות לחזור , בכל זאת , אל האימה ואל הסכנות שהיו חלק מצעדת המוות ? נ 1 שא הלין ;/ מ 11 ע הזי 1 ? ז & ז 7 אי 7 ה שלוש נעשפ art mw"h כדאי לקרוא - קטעי מידע : - על התקופה ( עמ' ( 76 פ ^ ילרות בנושא כדי לדון בנושא ולגבש את המסקנות העולות ממנו ; א . קראו שוב את העדות וענו : . 1 מתי התרחשה כל אחת מהבדיחות ומה היו הנסיבות שבהן התרחשה ? כיצד התבצעה כל אחת מהבדיחות ? מה היו הציפיות של הלה ואידה בכל פעם שהחליטו לברוח ? למה הן קיוו ומה חיפשו ? . 2 בדקו את הפרטים הקשורים לכל אחת מהפעמים שבהן חזרו הנערות לשיירת ההולכים בצעדת המוות : מדוע חזרו הנערות לצעדת המוות ? מי היו האנשים שגרמו לכך שהנערות חזרו לצעדה , ומה היו המניעים שלהם ? כיצד התרחשה כל אחת מהחזרות לשורות הצעדה , ובאילו נסיבות ? מה הרגישו שתי הנערות כאשר חזרו לצעדה ? ב . קראו את קטע המידע "על התקופה , " היעזרו גם בעדות , וענו : מה היה יחסם של האזרחים , החיילים והשוטרים הגרמנים כלפי היהודים לקראת סוף המלחמה ? האם יחסם זה מוזכר בסיפור העדות ? היכן ? האם מעדותה של הלה אפשר להבין , שהיא וחברתה ידעו מהם רגשותיהם של הגרמנים כלפי היהודים ? כיצד מתקשר יחסם של הגרמנים כלפי היהודים , לתחושת המוות העולה מעדותה של הלה ? ג . חזרו לנושא הדיון ודונו בו . היעזרו במידע שאספתם ובתשובותיכם לשאלות . ד . סכמו בכתב את הדיון . התבססו על המסקנות שהעליתם במהלך הפעילויות א-ג .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר