עמוד:33

בעקבות בעי גירושם לטרזינשטט , הפכו יהודים רבים לאסירים חסרי כל . ביתם , רכושם ומקום עבודתם נלקחו מהם , וכך גם החופש שלהם : האפשרות לממש החלטות הנוגעות לחייהם . גם פוול פרידמן גורש לגטו טרזינשטט . את תגובתו לגירוש הוא מבטא בשירו , בצורה עקיפה . נושא הדיון : מה הייתה ל / טמ / ו bus bw פרידמן bv גירלשל & טו טרזעשטט , 7 כיצ 7 מתנטא הדבר נשירל ? כדאי לקרוא - קטעי מידע : -על התקופה ( עמ' ( 20 -על הכותב > עמ' ( 28 -על השיר ( עמ' ( 29 פעילויות בנושא כדי לדון בנושא ולגבש את המסקנות העולות ממנו : א . קראו את קטעי המידע "על התקופה" וענו : מה איפיין את חיי האסירים בגטו טרזינשטט ? ב . קראו את הקטע "מידע על הכותב" וענו : כיצד , לדעתכם , השפיעה העבודה שבה עסק פוול פרידמן בטרזינשטט על יכולתו להתמודד עם הקשיים בגטו ? ג . קראו שוב את השיר ובדקו : אילו מלים וביטויים מעידים על מצב רוחו , רגשותיו ומחשבותיו של פוול פרידמן ? מהו מצב הרוח המשתקף ממלים ומביטויים אלה ? מה עושה הפרפר בשיר וכיצד הוא מרגיש ? מה הקשר בין דמות הפרפר לדמות הכותב ? ד . חזרו לנושא הדיון ודונו בו . היעזרו במידע שאספתם ובתשובותיכם לשאלות . ה . סכמו בכתב את הדיון . התבססו על המסקנות שהעליתם במהלך הפעילויות א-ד .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר