עמוד:84

... " המוסד החינוכי כחלק ממערכת החינוך הינו בבואה של החברה הכללית . השונות הבין-אישית בין התלמידים כפרטים והרב-תרבותיות בחברה הישראלית , הנוצרת ממגוון תפוצות , עדות וזרמים , מזמנת לפתחנו אתגר תרבותי וחברתי , והזדמנות ללמוד להכיל את השונה והאחר במעגלים שונים של חיינו ולהדגיש את ערכי החברה שלאורם נרצה לחיות . השונות החברתית היא משאב רב-ערך . ההון החברתי של החברה מועצם בזכות השונות בין חבריה המאפשרת למידה הדדית ... המהלך הערכי המוצע משקף בראש וראשונה עמדה ערכית-מוסרית של המערכת החינוך לנוכח תפקיד מסגרות החינוך השונות בחברה משתנה ; אמונה בכושרו של החינוך לעצב לחיוב את דמותם של היחידים ושל החברה , אמונה שמערכת החינוך מסוגלת להוביל שיח אחר בחברה הישראלית , שיח דמוקרטי ערכי , המכבד את האחר ודואג לחלשים בחברה על יסוד המורשת הדתית והתרבותית של כל המגזרים , מתוך שוויון ותובנה שעל-פיה משתייך הפרט בסיטואציה מסוימת לקבוצת ה"דומים , " ובסיטואציה אחרת הוא ה"שונה . " מעבר להיותו תפיסה מנחה מחייב מהלך זה גם הגשמה בחיי היום-יום " ... מתוך רציונאל התכנית ' האחר הוא אני' - משרד החינוך

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

שגרירות ארה"ב בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר