עמוד:43

עבודה בקבוצות : מארגנים ביחד מחאה 25 ( דקות ) . 1 הזכירו לתלמידים : בשיעור הקודם כתבנו סיפורים על מקרים של הפרת זכויות . אפשרות הרחבה : הזכירו כי הזכויות נחלקות 6-ל קבוצות עיקריות , ורשמו אותן על הלוח : . 1 הזכות לחיים , לביטחון ולאזרחות- וביניהן : הזכות לביטחון אישי ושלמות הגוף . . 2 חירויות - ובניהן : חופש מחשבה , מצפון ודת ; חופש הדעה והביטוי ; חופש ההתאספות , ההפגנה וההתאגדות . . 3 שוויון - כולל : שוויון לפני החוק ואיסור על אפליה . . 4 כבוד אנושי - וביניהן : איסור על עינויים ויחס משפיל ; הזכות לפרטיות ; הזכות לשמירה על השם הטוב . . 5 זכויות להליך משפטי הוגן . . 6 זכויות כלכליות , חברתיות ותרבויות - וביניהן תנאי עבודה , הזכות לחינוך לרמת חיים נאותה ולהגנה סוציאלית . . 2 כל קבוצה תבחר סיפור של הפרת זכויות מתוך הסיפורים שנכתבו בשיעור הקודם , ותענה על השאלות הבאות : איזו זכות נפגעת בסיפור ? מה הייתה הסיבה לפגיעה בזכות הזאת ? האם היה אפשר לפעול אחרת ? מה הייתם רוצים לשנות כדי להגן על הזכות הזאת בעתיד ? . 3 כל קבוצה תקבל דף חלק בגודל , A 3 או חצי בריסטול צבעוני . . 4 התלמידים יציירו על גבי הדף ציור של שלט גדול ומוט המחזיק אותו . . 5 התלמידים יכתבו על גבי השלט סיסמה המתארת את השינוי שהיו רוצים לראות . דוגמאות : " זה מכאיב כשקוראים לנו בשם מעליב ! / זכותנו לשמור על שמנו הטוב " ! " זה מציק כשנוגעים לנו בתיק ! / זכותנו לשמור על הפרטיות שלנו " ! " הגוף שלי הוא רק שלי , ומי שנוגע בו הוא שלילי ! / זכותנו לשמור על שלמות הגוף שלנו " !

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

שגרירות ארה"ב בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר