עמוד:33

אפשרויות הרחבה : . 1 הפעילויות "קריאה ביקורתית" ו"איזה אלימים הם , " בתוך אתר בין הצלצולים . . 2 יצירה קבוצתית חלקו את התלמידים לקבוצות של 6-4 תלמידים , כדי לבצע פעילות של יצירה משותפת . כל קבוצה תיצור יצירת אמנות אחת , שתציג את הקבוצות שבהן עסק השיעור בצורה מלאה , עשירה ואובייקטיבית עד כמה שניתן . 5 רעיונות לייצוגים יצירתיים של קבוצות זהות בחברה הישראלית : א . יצירת קולאז' מתוך עיתונים . הקולאז' יכול להציג מגוון דמויות מהקבוצות השונות , העוסקות במקצועות שונים ומגוונים ובעיקר מקצועות מתקדמים יותר הדורשים השכלה , ופחות מקצועות סטראוטיפיים - רופאים , מהנדסים או מורים , יוצאי אתיופיה או ערבים וכו . ' ב . יצירת כרזה על אותה קבוצה . מדובר בכרזה ובה מסר ותמונה המציגים את המורכבות של החברה הישראלית ואת החיובי במגוון ובשונות . למשל , תמונה של הרבה פרצופים שונים , והכיתוב : הרבה פנים והרבה חיוכים - טוב לחיות עם מגוון של אנשים . הכרזה תשתתף בתחרות כרזות בנושא " קבוצות שונות בחברה הישראלית " . ג . כתיבת כתבה חלופית לעיתון , במקום אחת הכתבות הבעייתיות שסקרו התלמידים כשחיפשו בעיתונים . הכוונה היא לכתבה המתארת הצלחות של בני הקבוצות השונות , וכן מעשים חיוביים או יצירתיים שעשו ואשר הם תורמים לחברה . למשל , כתבה על התרומה של העולים מרוסיה לספורט הישראלי . ד . כתיבת מכתב תלונה מנומק לאחד העיתונים על אופן הייצוג של הקבוצה בכתבה מסוימת בעיתון . הכוונה היא למכתב המביא את הכתבה ומציג עוד צדדים של הקבוצה , ולא רק את הצד השלילי שלה , המודגש בתקשורת . להנחיות לכתיבת מכתב רשמי , ראו את הפעילות "מציעים הצעות לשיפור האקלים בבית-הספר וכותבים מכתב רשמי" באתר בין הצלצולים . ה . כתיבת שיר או סיפור קצר , המתארים דמות המשתייכת לקבוצת הזהות באופן אחר ומורכב יותר ממה שמצאתם בעיתונים . ( למשל , כתיבת שיר או סיפור על ילד דתי שהתחבר עם ילד יוצא אתיופיה או עם ילד ערבי ( . את הסיפורים התלמידים יכולים לכתוב , במקום על דף , במדור סיפורים משלכם באתר האינטרנט אני והחבר'ה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

שגרירות ארה"ב בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר