עמוד:18

פעילות במליאה : מסדר זיהוי 20 ( דקות ) . 1 סדרו את הכיתה בצורת ח או במעגל . . 2 חלקו את דפי מי אני ? שהוכנו בשיעור הקודם . . 3 התלמידים ינחשו למי שייך כל דף . . 4 שאלו : א . האם הצלחתם לנחש בקלות לאיזה תלמיד / ה שייך כל דף . מדוע ? ב . מה אפשר ללמוד מהתרגיל הזה ? משחק 10 ( stand up דקות ) . 1 התלמידים ישבו בצורת ח או במעגל . . 2 בקשו מכל מי שמשתייך לקבוצה מסוימת ( לפי הקבוצות שהופיעו בכרטיסיות קבוצות השתייכות , ( לעמוד . לדוגמה : " כל מי שאוהב צ'יפס , יעמוד . " . 3 התלמידים שמשתייכים לקבוצה שציינתם , יעמדו . . 4 לאחר שהקבוצה נעמדה , אמרו : "הסתכלו מי נמצאים אתכם ; " ( המתינו ;( "הסתכלו מי לא נמצאים אתכם ; " ( המתינו . ( ואז בקשו מהם לשבת . . 5 בקשו מכל מי שמשתייך לקבוצה אחרת לעמוד , וחוזר חלילה . . 6 חזרו על התרגיל כמה פעמים . . 7 בקשו ממתנדבים להתחלף אתכם ולומר במקומכם לאיזו קבוצה לעמוד . התלמידים יכולים גם להמציא קבוצות שלא הופיעו בכרטיסיות . טיפ כשתלמיד / ה מורה במקומכם לאיזו קבוצה לעמוד , השתתפו גם אתם במשחק , ועמדו כשהקבוצה המצוינת היא קבוצה שאתם משתייכים אליה . כך תוכלו להבליט את נקודות הדמיון ביניכם לבין התלמידים . לאחר התרגיל , בקשו מתלמידים לציין נקודות דמיון ושוני ביניכם לבינם . . 8 שאלו : א . מה אפשר ללמוד מהמשחק הזה ? ( כולנו משתייכים לקבוצות מסוגים שונים , חלקנו משתייכים לקבוצות דומות ( . ב . האם גיליתם שחברים שלכם משתייכים לקבוצות שלא ידעתם ? לאילו קבוצות ? ג . מה ההבדל בין הקבוצות השונות שאתם משתייכים אליהן ? נקודה להתייחסות : חלק מהקבוצות מגדירות מרכיבי זהות ששייכים לנו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

שגרירות ארה"ב בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר