עמוד:5

" אף שהדברים לא יתרחשו בן-לילה , אני קורא לכם לאמץ את התכנית הזאת ותכניות דומות . אני בטוח שכאשר תגבר אווירת ההרמוניה החדשה בכיתה שלכם , ישתפרו גם ההישגים הלימודיים ותגבר תחושת הגמול האישי שלכם מן ההוראה - תחושה שאתם ראויים לה כל כך . " משאלת לבו של פיטר יארו היא שהשינוי הכיתתי יגיע אל מחוץ לכותלי בית-הספר , וייצור חברה סובלנית , המונעת על-ידי אמפתיה ועל-ידי הידברות . התכנית "אל תלעגו לי" בישראל הצלחתה של התכנית בעולם הצמיחה שיתוף פעולה של הצוות החינוכי של התכנית בארה"ב ושל שגרירות ארה"ב בישראל עם מטח - המרכז לטכנולוגיה חינוכית , ומשרד החינוך - מחוז מרכז . במטרה ליישמה בבתי הספר בארץ , הותאמה התכנית לבתי-הספר היהודיים והערביים ותורגמה לעברית ולערבית . תהליך ההתאמה כלל את עריכת התכנים , פיתוח של פעילויות חלופיות , הוספת מקרי מבחן שונים במידת הצורך , וכן הוספת מונחים השגורים בפי הילדים . נוסף על כך , דיוויד ברוזה ביצע את השיר " אל תלעגו לי" בעברית , ואמל מורקוס ביצעה אותו בערבית . אפשר להאזין להם באתר התכנית , המוצג במסגרת אתר האינטרנט בין הצלצולים . בשנת תשע"ג פועלים במסגרת התכנית 60-כ בתי ספר באזור המרכז . אתר האינטרנט "בין הצלצולים" התכנית " אל תלעגו לי" מוצגת גם במסגרת אתר האינטרנט בין הצלצולים , המופעל בשיתוף פעולה בין הסתדרות המורים - הקרן לקידום מקצועי , ובין מטח . הסתדרות המורים הביעה את נכונותה לתת במה לתוכני התכנית " אל תלעגו לי" - תכנים התואמים את המטרות ואת התכנים של האתר בין הצלצולים : התמודדות עם אלימות , וטיפוח האקלים הבית-ספרי . שילוב התכנית " אל תלעגו לי" בתוך בין הצלצולים מאפשר חשיפה של התכנית למורים רבים ( עשרותאלפי כניסות בחודש , ( וגם שילובים של תכנים משלימים מתוך בין הצלצולים . המלצות ליישום מיטבי של התכנית בבתי-הספר בישראל מבנה התכנית הוא מודולארי , ולכן אפשר לבצע אותה בתהליך לאורך זמן . אמנם ניתן להפעיל את היחידות השונות גם בנפרד ובסדר שונה , אך חשוב להדגיש כי סדר היחידות נבנה בקפידה כתכנית מערכתית , בכוונה ליצור תהליך חינוכי היוצר תרבות התנהגותית שונה . לכן מומלץ לבצע את היחידות של התכנית זו אחר זו . ביחידות מסוימות תמצאו המלצות להרחבת הנושא הנלמד בפעילויות מאתר בין הצלצולים . פעילויות אלה מעשירות ומרחיבות את התכנית במידת הצורך . גם את הפעילויות האלה אפשר לשלב במסגרת תכנית הלימודים הרגילה . אנו מאמינים שחלק נכבד מן ההצלחה של התכנית תלוי באנשים שמפעילים אותה . המטען הרגשי , הידע והכלים שהמורים מביאים לכיתה , יכולים להשפיע השפעה ניכרת על היכולת של המורים להיות מודל לחיקוי לתלמידים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

שגרירות ארה"ב בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר