|
עמוד:34
יחידה 4 חיים יחד במדינת ישראל משך הפעילות : ארבעה שיעורים בני 45 דקות כל אחד . הרעיון : היחידות הקודמות של הפרק עסקו בקבוצות שונות בחברה הישראלית , בדעות הקדומות ובסטראוטיפים שנובעים מההבדלים ביניהן . יחידה זאת , לעומתן , מתמקדת במכנים המשותפים בין הקבוצות השונות , במטרה לקדם חיים משותפים בחברה , המבוססים על שוויון וכבוד הדדי . המטרות : . 1 להבין שלכל הקבוצות בחברה הישראלית יש מכנה משותף : כולנו בני אדם בעלי זכויות , וגם אזרחי אותה מדינה . . 2 להכיר את זכויות האדם והאזרח המגיעות לכולם . . 3 לעסוק בחשיבות של ההגנה על זכויות האדם , בעיקר של קבוצות חלשות יותר , העלולות להיפגע . הנחיות למורים : היחידה הזאת מתמקדת במשותף לכל האנשים בקבוצות שהוצגו בפרק - לכולם יש זכויות , וכולם אזרחי המדינה . היחידה מזמינה את התלמידים ליישם התנהגות אכפתית ומתחשבת כלפי כל אזרחי המדינה , ללא קשר לקבוצה שהם משתייכים אליה . הדגש על הדמיון בינינו , בני הקבוצות השונות המרכיבות את החברה הישראלית , ועל היותנו חלקים של אותו השלם , נועד לעודד אחריות הדדית . לא רק כלפי אלה שאנחנו פוגשים בבית-הספר מדי יום אלא כלפי החברה הישראלית בכללותה . כדי להבין את משמעותם של החיים המשותפים של כולם במדינה , ולעודד יחס של אכפתיות , כבוד וסובלנות כלפי כולם , חשוב לחדד את המשמעות של היותנו אזרחים במדינת ישראל - מדינה אשר מקפידה על חקיקה למען השמירה על זכויות האדם של כולנו . המשותף לכולנו : זכויות האדם וזכויות האזרח כשם שלתלמידי הכיתה יש את הזכות לקבל יחס הוגן ומכבד , כך גם לאזרחי המדינה יש זכויות . מדינת ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית , ולכן כל יהודי שמגיע למדינה מרוסיה , מאתיופיה , מארצות הברית , מצרפת או מכל מדינה אחרת , מקבל מיד אזרחות . גם מי שנולד בישראל , מי שנולד לאזרח ישראלי , ובתנאים מסוימים גם מי שנישא לאזרח ישראלי , הוא אזרח ישראל . במדינת ישראל יש אזרחים רבים השייכים לקבוצות השונות שהכרנו : יהודים מארצות מוצא שונות כמו רוסיה , אתיופיה , צרפת וארצותהברית , יהודים ילידי הארץ , דתיים וחילוניים וערבים מדתות שונות - מוסלמים , נוצרים ודרוזים . מתוקף היותם אזרחי המדינה , לכולם יש זכויות . הזכויות מאפשרות להם להשפיע על החיים במדינה , למשל באמצעות הזכות לחופש הביטוי , הזכות להתאגדות ולהתכנסות ציבורית .
|
שגרירות ארה"ב בישראל
|