עמוד:77

נספח מס' 8 הצגת המידע בטבלאות , בגרפים , במפות , בתמונות ובסרטונים במהלך החקר אוספים התלמידים נתונים רבים . הנתונים יכולים להתקבל ממקורות מידע שונים , או מכלי החקר – משאלון , מסקר , מריאיון או מתצפית . כדי שהתלמידים יבינו את הנתונים שקיבלו , יציגו אותם ויסיקו מהם מסקנות , אפשר וכדאי לארגן את הנתונים בטבלה , בגרף או במפה . גם תמונות או סרטונים יכולים לעזור בהצגת נתונים . מארגנים את המידע בטבלה לאיסוף מידע בטבלה יש יתרונות רבים בארגון המידע שאוספים . לדוגמה , נניח שמכינים סקר על סדר העדיפויות של התושבים בעניין תכניות הפיתוח ביישוב או בשכונה . תוצאות השאלון שהעברנו 30-ל איש מראות 13-ש תושבים חושבים שהחשוב ביותר הוא לפתח שבילים לאופניים , 9 חושבים שיש להקים פארק לשימוש התושבים , 5 מעדיפים שייפתח מרכז מסחרי חדש 3-ו היו רוצים שייבנו מבני מגורים לאוכלוסייה חדשה . קשה לקרוא ולהבין את הנתונים כשהם מנוסחים כך . אחד הדברים שאפשר לעשות הוא לארגן את התוצאות בטבלה : הצגת הנתונים בטבלה "עושה סדר . " בטבלה אפשר להכניס הרבה נתונים ומספרים כך שהקורא יוכל להבין אותם בזמן קצר . סידור הנתונים לפי סדר כלשהו יכול לשרת אותנו ולהכווין את הקורא למה שרצינו להעביר באמצעות הטבלה . הצגת הנתונים בגרף גרף הוא תרשים המשמש להצגה חזותית של מידע מספרי . הוא מאפשר קליטה נוחה ומהירה של המידע המוצג . בייחוד מאפשר הגרף זיהוי מהיר של קשר בין הנתונים , של מגמת התפתחות הנתונים ושל חריגות ממגמה זו . יש שלושה סוגי גרפים נפוצים , הנוחים לשימוש בעבודת חקר : גרף עוגה , גרף עמודות או גרף של קו רציף . סדר העדיפויות של התושבים בעניין תכנית הפיתוח בשכונה

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר