עמוד:54

הסרטון השני מסביר את תרבות הצריכה בעזרת דימויים שונים . שאלות רלוונטיות לדיון בסרטון נאמר : " תרבות הצריכה מציעה סולם ערכים שבו האדם נמדד על פי רכושו . " א . הסבירו את המשפט הזה והביאו דוגמאות . ב . הציעו סולם ערכים חלופי לסולם שאותו מציעה תרבות הצריכה . . 1 " הכסף הוא האידיאל , ובדרך אליו - הכול מותר . " למה הכוונה במילים " הכול מותר ?" הביאו דוגמאות . . 2 בסרטון נאמר שתרבות הצריכה מביאה ל " הרס חברתי . " למה הכוונה ? . 3 מהו הדימוי החזותי שבו נעשה שימוש רב בסרטון ? מדוע בחר יוצר הסרטון דווקא בדימוי זה ? הנושא של תרבות הצריכה נוגע מאוד לבני הנוער ודיון בו יכול להיות מעניין מאוד ולכלול הרבה דוגמאות מחיי התלמידים – כמה תלמידים רוצים את הטלפון מהדגם החדיש ביותר ? כמה קונים רק מותגים ? כמה שותים משקאות ממותקים אף על פי שהם לא בריאים ? האם התלמידים חושבים שהפרסום משפיע עליהם ? הצריכה הרבה יוצרת גם בעיות קשות – בעיות סביבתיות שעליהן נעמוד בהמשך , בעיות של השמנה והתמכרויות אחרות , בעיות פסיכולוגיות ( למשל , אנשים מאמינים לפרסומות שמבטיחות אושר אם יקנו מוצר כלשהו ואז שוקעים בדיכאון כשהם לא באמת נעשים מאושרים . ( סיכום הדיון וחיבור הנושא לגלובליזציה ( תרבות הצריכה היא במידה רבה מנוע של הכלכלה הגלובלית . ( שיעורי בית : א . פעילויות בעמודים . 33-32 ב . לבקש מהתלמידים להביא תמונה ובה מצולם נוף או מקום בארץ שאהוב עליהם .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר