עמוד:34

מבנה כל סרטון : . 1 פתיחה והצגת הנושא על ידי מנחה . . 2 שתי דמויות מאופיינות המציגות כל אחת צד אחר של הדילמה ( כל דמות מציגה כמה נימוקים התומכים בטענה שלה . ( . 3 סגירה של המנחה , הצפת השאלה או השאלות , חידוד שלהן ומתן " חומר למחשבה" לצופים . הסרטונים . 1 להכיר מקום מרחוק ומקרוב – האם ניתן להכיר מקום מבלי להיות בו ? האם הטכנולוגיה עוזרת להכיר מקומות ? מדריך הטיולים שרואה את הדברים בשטח , דרך הרגליים , מתעמת עם מי שמחוברת בכל רגע לעולם ומכירה אותו דרך הסמרטפון , הטאבלט והמחשב . . 2 מדיניות ממשלתית לעידוד ילודה – האם במדינות שבהן הריבוי הטבעי הוא שלילי צריכה הממשלה להנהיג מדיניות שתעודד את האוכלוסייה ללדת יותר ילדים ? הסרטון עוסק בבעיה שמטרידה מדינות מפותחות רבות , כמו איטליה ויפן , שבהן שיעור הילודה נמוך , שיעור הקשישים באוכלוסייה גבוה וכלכלת המדינה נפגעת מכך . . 3 גלעין מול שוליים – לאן יש לנתב משאבים כספיים ? האם לחזק את הרבים הגרים בערים הגדולות או דווקא את המיעוט שמתגורר בפריפריה ? איש הגלעין ואשת הפריפריה מספרים על יתרונותיו ועל חסרונותיו של הגלעין מול היתרונות והחסרונות של אזור השוליים . מן הסרטון עולה תפקידו של הגלעין בכלכלה הלאומית לעומת תפקידו של אזור השוליים , ועולים ערכים שונים בהקשר זה ( החקלאות כערך , השקעה גם באלה שגרים רחוק ועוד . ( . 4 הגירה – בעד ונגד - האם למנוע ממהגרים להיכנס למדינה או לאפשר להם להגר ? שני תושבים מטקסס , ארה"ב נוקטים גישות שונות בהקשר להגירה ממקסיקו לארצות הברית - האחד מתנגד נחרצות ומעלה טיעונים כבדי משקל והאחרת מצדדת בהגירה , רואה את יתרונותיה ותומכת בתופעה משיקולים מוסריים . . 5 עיר צפופה – עיר פרושה - דילמה תכנונית : כיצד לבנות עיר חדשה - בצפיפות ( רבי קומות ) או בריווח ( בנייה צמודת קרקע . ( מה טוב יותר – לאנשים , לחברה , למדינה ולעולם ? שני מתכננים בעלי שתי גישות שונות מציגים את הדילמה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר