עמוד:88

. 8 מסקנות והמלצות כאן התלמידים מפרטים מה למדו מתוצאות החקר ולאילו מסקנות הם הגיעו , לאור תוצאות החקר והמידע שאספו . כמו כן , כדאי לבדוק , האם המסקנות שלהם כבר עלו ממקורות המידע שאספו , או שאולי הם הגיעו למסקנות חדשות לגמרי ? שימו לב : המסקנות צריכות להתבסס על התוצאות שאותן מקבלים ממקורות המידע ומכלי החקר . האם בעקבות המסקנות יכולים התלמידים להמליץ על פעולה כלשהי שהעירייה יכולה לנקוט ? אולי מעשה שהתושבים צריכים לעשות ? . 9 סיכום כאן מציגים בקצרה את כל מרכיבי העבודה : מהו הנושא הנחקר , באילו כלי חקר נעשה שימוש , מהן התוצאות שהתקבלו , לאילו מסקנות הגיעו החוקרים , מהן ההמלצות שעולות מהמחקר , אילו מחקרים מוצעים כדי להמשיך את העבודה שנעשתה ועוד . . 10 רפלקציה ( שיקוף ) איך התלמידים הרגישו במהלך העבודה ? איך הרגישו בהתחלה ואיך הם רואים את הדברים עכשיו , לאחר שסיימו ? עליהם לסכם את החוויה שעברו ולומר מה למדו על עבודת חקר , על הנושא שחקרו ועל עצמם . . 11 ביבליוגרפיה כאן מציינים את מקורות המידע שבהם השתמשו התלמידים לצורך הכנת העבודה . שימו לב : לכתיבת מקורות מידע יש כללים מוסכמים . לפניכם שלוש דוגמאות לכתיבת מקורות מידע : ספר : יש לציין את הפרטים הבאים : שם משפחה של המחבר / ת , שם פרטי של המחבר / ת ( שנת ההוצאה בסוגריים , ( שם הספר באותיות מודגשות , מקום ההוצאה : שם ההוצאה , מספרי עמודים . לדוגמה : גרדוס , יהודה , שטרן , אליהו , ( 1979 ) ספר באר-שבע , ירושלים , הוצאת כתר , עמ' . 84-72 מקור מהאינטרנט : יש לציין את הפרטים הבאים : שם משפחה של המחבר / ת , שם פרטי של המחבר / ת ( אם יש , ( כותרת , בתוך : האתר , שם בעל האתר ( מוסד , אדם פרטי , ( תאריך ( אם יש , ( כתובת באינטרנט . לדוגמה : התפלגות התושבים בעיר כפר סבא , בתוך : אתר עיריית כפר סבא , עיריית כפר סבא , ספטמבר = 112 & sng = 1 , 2012 דד e ל c יפ r ד = 314 & דד egory פבד /? לי . י . mun בגב r-s בזכ p : // www . פפ . h

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר