|
עמוד:11
1 . 3 שימושים במערכת גרפית תלת ממדית השימושים האפשריים במערכות גרפיות תלת ממדיות הם רבים מאוד . הירידה המתמדת במחירן של מערכות אלה גורמת לחדירתן לתחומים חדשים מדי יום . משום כך , לא נוכל כמובן למנות את כל היישומים של מערכות אלה וניאלץ להסתפק בדוגמאות אחדות , שידגימו מעט מן המגוון העצום של האפשרויות לשימוש בהן . ג . הפקת התמונות בשלב זה , המשתמש מכוון מצלמה מדומה אל הדגם , ו"מצלם" אותו . התמונה המתקבלת מורכבת מטבלה של נקודות שהגוון של כל אחת מהן מחושב על ידי התוכנה . תמונה באיכות טובה מורכבת ממספר רב של נקודות , והפקתה עשויה לארוך זמן רב . משום כך , תוכנות גרפיות רבות מאפשרות למשתמש לטפל בדגמים אחרים בעוד הן עסוקות בחישובים הדרושים להפקת התמונה . במהלך העבודה על הדגם , לפני סיומו של השלב השלישי , המשתמש רואה על צג המחשב תמונת טיוטה של הדגם . בתמונות 2 א 2 — ג ( בסוף הפרק ) מובאים מסכים של התוכנה לעיצוב גרפי תלת ממדי , Ray Dream 3 D שבהם נראות תמונות טיוטה של דגם ברמות איכות שונות . ככל שאיכות התמונה גבוהה יותר , דרוש זמן רב יותר להפיק אותה , והמחשב יגיב באטיות רכה יותר לפקודות של המשתמש . לשם השוואה , מובאת גם תמונה 2 ד המתקבלת לאחר השלב השלישי . בשלב הראשון שבו מעוצבת הגיאומטריה של הדגם , יש חשיבות רבה ליכולת לשנות את צורת הדגם , ולהחליף במהירות את כיוון המבט אליו , וחשיבות משנית לאיכות התמונה הנראית על הצג . משום כך , בשלב זה המשתמש מסתפק בדרך כלל בתמונה באיכות נמוכה כדי לקבל תגובות מהירות מהמחשב . בשלב השני , שבו המשתמש מעניק מראה מציאותי לדגם , הוא מעדיף בדרך כלל לראות על הצג תמונה באיכות גבוהה יותר , שתאפשר לו להתרשם מהמראה שאותו הוא מעניק לדגם . ה"מרויר" הוא כמובן תגובות אטיות יותר של המחשב . בדרך כלל , שלושת השלבים מבוצעים באמצעות תוכנה גרפית אחת , אם כי יש תוכנות המעמידות לרשות המשתמש כלים מצוינים לעיצוב הגיאומטריה וכלים הרבה פחות טובים להענקת המראה המציאותי . לעומת זאת , יש תוכנות המקבלות כקלט דגם מוכן , והן מעמידות לרשות המשתמש כלים מצוינים לצורך הענקת מראה מציאותי לדגם , ל"צילומו" ולהפקת התמונה הסופית .
|
|