עמוד:5

הקדמה מי לא צפה בסרטי קולנוע או במשחקי מחשב המכניסים את הצופה לתוך סצנות מרהיבות עין הנראות מציאותיות ואמיתיות אף על פי שהן דמיוניות לחלוטין . מראות אלו גורמים לצופה לשאול בהתפעלות : כיצד הם עושים זאת ? גרפיקה ממוחשבת ככלל , וגרפיקה ממוחשבת תלת ממדית בפרט , הן מושגים מרכזיים שעליהם נשענת התשובה לשאלה זו . הספר שלפניך יסייע לך להבין את העקרונות שעל פיהם פועלת מערכת גרפית ממוחשבת תלת ממדית , שבאמצעותה יוצרים את המראות הללו . הספר יערוך לך הכרות עם המבנה הפנימי של מערכת גרפית ממוחשבת תלת ממדית , ויציג בפניך את סוגי הנתונים שבהם היא עושה שימוש , וכן את האופן שבו היא מנהלת אותם במסד הנתונים הגיאומטרי . הספר מתאר גם את התהליך שהנתונים עוברים ממסד הנתונים הגיאומטרי ועד להצגת התמונה על הצג , ומתאר גם אלגוריתמים אחדים המשמשים להפקת התמונה . הספר נכתב מתוך גישה מכוונת לצמצם ככל האפשר את העיסוק בחישובים מתמטיים , כדי שגם תלמיד בעל ידע בסיסי מאוד במתמטיקה יוכל להשתמש בספר זה , ובהתאם לכך , נמנענו מלכלול בספר נוסחאות וחישובים מתמטיים מסובכים , ואף פישטנו ככל האפשר את החישובים המעטים המופיעים בספר .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

האוניברסיטה הפתוחה


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר