עמוד:10

כרטיסים מצוירים א . צליל באיורים - התלמידים ימצאו בכרטיסים המצוירים מילה , שיש בה הצליל המבוקש : מילה שפותחת בצליל שנלמד , מילה שהצליל הנלמד נמצא בתוכה , או מילה שהצליל הנלמד נמצא בסופה . התלמידים יהגו את המילה , יפרקו את צליליה , וידגישו את הצליל שנלמד . ב . רביעיות - התלמידים ( או המורה ) יבנו רביעיות של הכרטיסים המצוירים , ורק בתמונה אחת יהיה הצליל המבוקש . יש לזהות את הצליל הזה . ג . משחקים בזוגות - כל תלמיד או תלמידה מוצאים זוג של כרטיסים , שיש להם צליל משותף , ובני הזוג יגלו את הצליל המשותף . ד . בניית סיפור - התלמידים יבחרו 4 כרטיסים , ויבנו סיפור קצר שיכיל מילים מהכרטיסים . ה . בכרטיס שלי יש - ... תלמידים בקבוצה יבחרו כרטיס אחד , יסתירו אותו ויתארו מה יש בו . דוגמה : "זה ... ( חיה , כלי , ( התכונות הן ... ( גודל , צבע , חלקים , ( התפקיד הוא ... ( זה עף , זה גוזר , אוכלים אותו . " ( התלמידים בקבוצה ינחשו מה יש בכרטיס . ו . מיון לפי קריטריונים - תלמידים ימיינו את הכרטיסים לפי סוגים : מה שצומח , מה שאוכלים , כלים , חפצים שנמצאים בבית , חיות . בעקבות מיונים אלה אפשר לחבר חידות ( מה יוצא דופן ? מה משותף . (? כרטיסי דמויות ראשיות התלמידים יקבלו כרטיסים שעליהם מצוירות דמויות מרכזיות המלוות את החוברת . ניתן להיעזר בכרטיסים אלה למשחקים שונים לטיפוח ההבעה בעל פה ובכתב . ראו הצעות להפעלה בערכת האביזרים . כרזות מצוירות מטרת התמונות שבכרזות לטפח את השפה הדבורה והכתובה באמצעות מדרשי תמונה . באמצעות השיחה והכתיבה על תמונות הילדים מפתחים את יכולת ההבעה המילולית והכתובה שלהם , מתנסים בהתנסויות לשוניות שונות כמו : זיהוי פרטים , תיאור , הכללה , הסקת מסקנה , המצאה של סיפור , ותוך כדי כך מעשירים את אוצר המילים שלהם , מפתחים מיומנויות שיחה ומתנסים בכתיבה לצרכים שונים . ראו הצעות להפעלה בערכת האביזרים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר