עמוד:90

הקניית הצלילים ח , ח / ח / ח . 1 שחר , ח ; הקניה - כתבו על הלוח את המילה ff חר , והפרידו מתוכה את ההברה ח . באות ח יש לעתים הסימן חטף . חטף פתח מורכב משווא ומפתח . ח נהגה כמו ח / ח , ולכן הם נלמדים יחד . . 2 הגייה - התלמידים ינסו להגות ח ח ח זמן ממושך . אפשר להגות ח במבטאים שונים . בסיפור ח ח ח הוא סימן לצחוק . אפשר להציע לצחוק כך . . 3 איפה שומעים ח ? איור - דברו על חלומות : מתי חולמים ? על מה אתם חולמים ? האם חלומות מתרחשים כמו בחיים ? האם יש דברים לא הגיוניים בחלומות ? התלמידים יתארו מה קורה באיור , ומדוע הוא אינו הגיוני . בהמשך יאתרו בו מילים שיש בהן הצליל ח , ויצבעו אותן . מילים שיש בהן הצליל ח : חתול , חצוצרה , חמור , חליל , חגורה , מחרוזת , חרוזים , צלחת ) מעופפת , ) חלון , חצאית , זחל , נחל . . 4 איפה שומעים עוד ח / ח ? - תלמידים יציעו מילים נוספות שיש בהן צלילים אלה . אם מציעים מילים ב-כ יש להסביר שאכן זה הצליל , אך צליל זה נכתב לפעמים באות אחרת כ . . 5 מדברים וכותבים - בעקבות האיור והשיחה על חלומות אפשר להציע לתלמידים לכתוב סיפור על חלום שחלמו . תלמידים שירצו יוכלו לספר בעל-פה , ואחר-כך לקרוא מן הכתב לפני הכיתה . אפשר גם לצייר את החלום .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר