עמוד:76

עמ' 45-40 מקנים את האותיות י , ל , ועורכים חזרה כללית הקניית הצלילים י , י , י . 1 ידע עולם - שוחחו על המילה אילה ועל משמעויותיה . 1 ( נקבה של אייל . 2 שם פרטי . ) אילו שמות פרטיים דומים יש ? ) צבי , אייל , איילת , עופר , עופרה . ) . 2 אילה , י ; הקניה - כתבו על הלוח את המילה אילה . שאלו : אילו אותיות / צלילים אתם כבר מכירים ? ) הכרנו את הצליל א וגם ה שותקת . ) הפרידו את הצליל י , וקראו אותו . . 3 איפה שומעים י ? הבחנה שמיעתית : שפת הים - שוחחו על הציור : מה רואים בו , באילו מילים יש הצליל י . אפשר לרמוז בעזרת שאלות תומכות . המילים שיש בהן הצליל י : ילדה , ים , שמשייה , לחמנייה , עגבנייה , דייג , אנייה , סוכרייה , צייר . ) . 4 אוצר מילים , הרחבה - אילו מילים באיור חורזות ? ) שמשייה , לחמנייה , עגבנייה , אנייה , סוכרייה . ) איזו מילה מתחבאת במילים הבאות : שמשייה ) שמש , ) לחמנייה ) לחם , ) סוכרייה ) סוכר . ) . 5 מדברים וכותבים - נהלו שיחה על הנושא שפת הים : מתי מבלים בשפת הים ? אילו פעילויות עושים שם ? מה נעים בשפת הים ? מה אינו נעים ? בעקבות השיחה התלמידים יכתבו במחברת סיפור קצר , או יציירו ציור שמתאר מקרה / התרחשות , ויכתבו הסבר לידו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר