עמוד:73

פעילויות בעקבות קריאה : אחרי האזנה הילדים יוכלו לבצע את שתי הפעילויות הראשונות , המתייחסות לתוכן המילולי של השיר . הפעילות השלישית היא פעילות בעל פה , והיא מפקיעה את השיר מההקשר של שירי פעוטות ומסמנת את הקשרו החברתירגשי . לפי הצורך אפשר לעודד את הילדים לסיפור אישי בעזרת אזכורים של פעילויות מוכרות מעולמם , למשל : משחק בהפסקה , משחק עם חברים אחר הצהריים , פעילות בקבוצה בכיתה , פעילות פנאי במשפחה . 'וכו בעקבות הפעילות השלישית , כדאי להפנות את תשומת לבם של הילדים לפתרון של הקיפוד , שלא ויתר על העונג שבריקוד או על התכנית שלו , ורקד לבדו . כדאי לפתוח בהתייחסות לקיפוד - איך הרגיש כשרקד לבדו ? מה חשבו עליו האחרים ? כדאי להעלות בשיחה סיטואציה מחיי היומיום ) למשל , משחק בהפסקה ( שבה ילד מציע פעילות או מזמין חבר לפעילות משותפת והצעתו נדחית . אילו אפשרויות עומדות בפניו ? מה יקרה אם יתעקש , מה יקרה אם יוותר ? איך מרגיש מי שמוותר תמיד ? מה הוא יכול לעשות ? האם אפשר לחפש חברים חדשים ? איך אפשר להיעזר במבוגר ? . 'וכו

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר