עמוד:50

" מתחילים / "לקרוא תרצה אתר " מתחילים לקרוא" מתאר את החוויה המשותפת לרוב תלמידי כיתות א : הם מתחילים ברכישת אבני היסוד של השפה הכתובה , ובחיי היומיום משתמשים בידע החדש ומנסים לקרוא . שורותיו הראשונות הקצרות של השיר מעודדות את המאזינים לעקוב באצבע ולזהות את הקשר בין הצלילים שהם שומעים לאותיות ולמילים שעל הדף . השיר כתוב בעברית טבעית , תוך שמירה על מרכיביה הקלאסיים של הצורה השירית - חריזה וחלוקה לבתים . פעילויות הכנה לפני הקריאה : הציגו את השיר בשמו , ספרו שהוא לקוח מספר ששמו "אמא הולכת לכיתה . "א הפנו את תשומת לב הילדים לשם השיר ולשם הספר ושאלו : על מה לדעתכם יספר השיר ? קריאת השיר : הקריאו את השיר כולו פעמיים . שאלו את הילדים אם שם השיר מתאים למה ששמעו , בקשו שיסבירו את דבריהם . פעילויות בעקבות קריאה : הפעילות הראשונה איננה קשורה במישרין לתוכן השיר , אלא מחדדת את ההבחנה בין מילים כתובות לבין ציורים . הילדים מתבקשים לצבוע רק שלטים שיש בהם מילים . הפעילות השנייה קושרת את הידע האורייני שהילדים כבר רכשו להתנסות המתוארת בשיר - הניסיונות לפענח שלטים ומודעות שהם נתקלים בהם מחוץ לבית הספר . כהכנה לביצוע , כדאי לקרוא באוזני הילדים את המילים בכל שלט , לקשור בין האיור למילים ולבקש מהילדים לחקור את השלטים ולגלות במילים צלילים שכבר למדו . כדאי לעסוק בביטויים המופיעים

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר