עמוד:47

. 8 מה מתחיל ב-מ ? מה נגמר ב-ם ? הבחנה שמיעתית - עברו על 12 האיורים . כדאי לברר עם התלמידים מה מאויר בכל איור . בדקו שכל המילים ידועות ומובנות . רביעייה - 1 המשימה : לזהות את הצליל הפותח מ לעומת צלילים אחרים . המילים הן : מחברת , מפתח , בלון , מסרק . רביעייה - 2 המשימה : לזהות מ בתחילת מילה לעומת אותה אות בסימני ניקוד אחרים . המילים הן : מוצץ , מגבת , מברג , מיטה . רביעייה - 3 המשימה : לזהות ם בסוף מילה . המילים הן : אופניים , מחברת , ליצן , גשם . שאלו : למה האות מ כתובה ם . אפשר לשאול גם : איזו מילה מתחילה בצליל מ ? איזו מילה נגמרת ב-ת . ? . 9 תרגול קריאה - בעזרת כרטיסיות , גזירת האות מכפולת הא"ב . התלמידים ימצאו בכרטיסיות המצוירות מילים הפותחות באות מ ומילים המסתיימות ב-ם סופית . . 10 מחוץ לחוברת - התלמידים יחפשו בכיתה דברים ששמותיהם מתחילים בצליל מ ( מחברת , מפתח , מחק , מפה ( ... וכן שמות פרטיים . . 11 קומיקס , הדמות "קסם" - הציגו את הדמות . "קסם" היא תלווה את 3 החוברות בקומיקס , ובכל פעם תציג שאלות שונות על השפה - ( מטא - לשון . ( מה הבעיה בקומיקס ? על מה קסם חושבת ? איזו בעיה יש לה ? ( במילה מגפיים יש מ / ם . ( התלמידים יקראו את הכתוב בבועה כדי לגלות . אפשר להסביר כאן את משמעות סימן השאלה . . 12 אוצר מילים - נצלו את האיורים לעיסוק במשפחת מילים . למה מפתח נקרא כך ? כי הוא פותח . מסרק - מסרק , מגבת - מתנגבים בה , מוצץ - מוצצים אותו . מברג - מבריגים בעזרתו , מחברת - היא דפים מחוברים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר