עמוד:326

נביא לדוגמה את טבלת הניתוב של : A תשובה 4 . 15 שינוי זה נובע מהפחתת העומס על צומת B והגברת העומס על צומת . C השינוי יכול לנבוע מהעובדה שצומת A מנתב את המנות לצומת . C ברשת מברקים יביא שינוי כזה לניתוב המברקים העוקבים של ההודעה לצומת , B במקום לצומת . C ברשת מעגלים מדומים לא יהיה כל שינוי בניתוב , משום שהרשת לא יכולה להסתגל לשינויים במהלך השימוש בקשר . השינוי עשוי להשפיע על יצירת קשרים חדשים , אך לא על קשרים קיימים . כן , ייתכנו שינויים נוספים בנתוני העומס במהלך שידור ההודעה . ייתכן למשל שהעובדה שהמברקים הנוספים מנותבים לצומת B תביא להגברת העומס על הערוץ המקשר בין B ^ A ועקב כך הניתוב עשוי להשתנות שוב . תשובה 4 . 16 לצומת מגיעות 1 , 500 מנות בשנייה והוא יכול לטפל רק 1 , 000-ב מתוכן . לכן נוצר עודף של 500 מנות בשנייה . בקצב כזה יתמלאו כל החוצצים של הצומת אחרי שתי שניות . אם מספר המנות הנכנסות מכל קו הוא , 200 יגיעו בסך-הכל 1 , 000 מנות בשנייה , והצומת יספיק לטפל בכולן . תשובה 4 . 17 לא מוכרח להיווצר עומס בצומת . קיבולת קווי הכניסה עולה אמנם על הקיבולת של קו היציאה , אבל קצב העברת הנתונים הממשי בקווי הכניסה אינו חייב להגיע לקיבולת . שדרוג קו היציאה אינו מבטיח שלא ייווצר עומס , משום שייתכן שהצומת איטי ולכן לא יוכל לטפל בכל המנות המגיעות אליו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר