|
עמוד:208
מוקמים לזמן קצר מאוד . למשל ' קשר המוקם לאימות של מספר כרטיס אשראי , מוקם כדי להעביר מנות ספורות . אם רוב הקשרים הצפויים ברשת הם קשרים קצרים , אזי התקורה הכרוכה בהקמת הקשר ובניתוקו אינה קבילה , ושיטת המעגלים המדומים אינה מתאימה . נזכיר עוד חיסרון של שיטת המעגלים המדומים - רגישותה הגבוהה לתקלות וחוסר הגמישות שלה . תקלה רגעית בצומת מיתוג עלולה לגרום למחיקה של הטבלאות ולכן לשיבוש כל הקשרים העוברים דרכו ; נפילת צומת או ניתוק של ערוץ תגרום לניתוק כל הקשרים העוברים דרך אותו צומת או ערוץ . הרשת לא יכולה להסתגל במהירות לעומסים משתנים . רשת מברקים , לעומת זאת , היא חסינה יותר , כי אם צומת אינו מתפקד , אפשר לשנות באופן דינמי את הניתוב ולשלוח את המברקים לצמתים אחרים . כמו-כן , רשת מברקים יכולה להסתגל הרבה יותר מהר לשינויים בעומסיס בערוצי הרשת . השירות שמספקת רשת מברקים הוא פחות אמין מהשירות המסופק על-ידי רשת מעגלים מדומים י מנות עלולות להגיע בסדר השונה מסדר שליחתן , לא להגיע כלל או להגיע פעמים אחדות . כדי לספק למשתמשים שירות אמין , יש צורך בתוכנה ( בשכבת התובלה או בשכבה גבוהה יותר ) שתסדר את המנות בתחנת היעד ותתגבר על אובדנים וכפילויות . זה מחייב בין השאר , להקצות חלון קבלה כדי לשמור באופן זמני מנות שמגיעות שלא על-פי סדר שליחתן . נסכם בטבלה את היתרונות ואת החסרונות של שתי שיטות המימוש . טבלה 4 . 1 השוואה של מעגלים מדומים עם מברקים
|
|