עמוד:17

תרגילים לפרק 1 . 2 בכל התרגילים שבהם צרין לסרטט גרפים , אפשר להיעזר בטכנולוגיה גרפית . . 1 בציור נתון גרף הפונקציה . f הוסיפו סימן יחס ! =, > , < כך שיתקבלו טענות אמיתיות j א . f ( a )_ O ב . f ( d )_ O ג . f ( e )_ f ( d ) . i f ( a )_ f ( c ) ה . O _ f ( e ) ו . f ( a )_ f ( d ) תשובה : א . , f ( a ) = 0 ב . , f ( d ) > 0 ג . f ( a ) = f ( c ) , f ( e ) < f ( d ) . 7 ה . f ( a ) < f ( d ) . 1 0 > f ( e ) . 2 בסרטוט בעמוד הבא מתואר גרף של פונקציה שתחומה הוא הקטע . [ -1 , 5 ] הסוגריים המרובעים באים לציין כי מדובר בקטע סגור , כלומר בקטע הכולל את קצותיו . [ -1 , 5 ] = | x | -1 < x < 5 | = הטווח הוא R ייצוג גרפי של פונקציה בחלונות שונים ( מערכות צירים שונות ) אנו מכנים בשם חלון את החלק המלבני של מערכת הצירים המופיע בסרטוט מסוים . נשתמש בסימון הבא לרישום נתוני חלון מסוים . להלן הסימון המתאים למערכת הצירים המסורטטת כאן : . [ -3 , 4 ] x [ -2 , 3 ] שימו לב , בסוגריים השמאליים רשומים הקצוות של ציר ה , - \ ובסוגריים הימניים - הקצוות של ציר ה- . y כאשר מסרטטים פונקציה מסוימת בחלונות שונים , לא נקבל בהכרח אותה תמונה . 2 הנה , למשל , הגרף של הפונקציה הריבועית , f ( x ) = x - 10 x כפי שמופיע בחלונות שונים ו

האוניברסיטה העברית. המרכז להוראת המדעים ע"ש עמוס דה שליט

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר