עמוד:205

. 30 תלמידה תלתה משקולת על חוט תפירה כמתואר באינר א . כאשר הרחיקה את כפות ידיה זו מזו נקרע החוט . איור ב מתאר את המצב כהרף עין לפני קריעת החוט . מדוע החוט לא נקרע כבר במצב המתואר באיור א ? . 31 משקלם של החוטים והדינמומטרים המוצגים באיור ניתנים להזנחה . דינמומטר D מורה 25 ניוטון . 1 א . על איזה ערך מורה כל אחד מדינמומטרים ס ו- ס ? 3 2 הסבירו . ב . מהן מתיחויות החוטים ? s -1 s 2 7 0 עיף : 8 . 2 כוה נורמלי . 32 על השולחן מונח ספר שמשקלו 10 ניוטון . השלימו את המשפטים וענו על השאלות : א . כוח בן 10 ניוטון מופעל כלפי מטה על הספר על ידי ב . כוח בן ניוטון מופעל כלפי מעלה על הספר על ידי ג . האם הכוח ( ב , ( הפועל על הספר כלפי מעלה , הוא התגובה לכוח ( א , ( הפועל על הספר כלפי מטה ? נמקו . ד . התגובה לכוח ( א ) הוא כוח בן ניוטון המופעל על על-ידי וכיוונו . ה . התגובה לכוח ( ב ) היא כוח בן ניוטון המופעל על על-ידי וכיוונו _ ו . העובדה כי הכוחות המוזכרים בסעיפים ( א ) ו- ( ב ) שווים ומנוגדים נובעת מ . 1 ) העובדה כי הכוחות המוזכרים בסעיפים ( ב ) ו- ( ה ) שווים ומנוגדים נובעת מ . _ . 33 העתיקו את התרשימים המופיעים בסעיפים א-ד , והוסיפו לכל אחד חצים המתארים את כיווניהם של כל הכוחות הנורמליים הפועלים על כל אחד מהגופים . . B ] rY 7 n 1 > Vy mroA nia . N ב . גוף A נמצא על שולחן נטוי . B ג . מכונית צעצוע A נוסעת על שולחן אופקי , , B ודוחפת קוביה . c

מכון ויצמן למדע. המחלקה להוראת המדעים

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר